Bittorent en Routerprobleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Na het nachekken op dit forum heb ik gelezen dat je als je achter een router zit de poorten 6881 tot 6999 moet openzetten.Dit om de snelheid te verhogen.
Wie kan me effe helpen?Wat moet ik hiervoot juist doen.

Zie bijlagen.

Thanks

Bijlagen

• router.jpg
    router.jpg
    80 KB · Weergaven: 60
tweede bijlage

Bijlagen

• router2.jpg
    router2.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 33
Wat is jullie gemiddelde downloadrate?
Ik kom op +/- 13Kb/s. En dit is toch wel erg traag ,niet?

Thanks

Als je de poorten forward gaat de snelheid inderdaad meestal wel wat hoger. Welk merk en type router is dat?

router : Allied Telesyn
type : AT-AR250E

Werkt zeer goed.

Volgens mij moet je dan naar

Security > NAT > Add Reserved Mapping

Daar vul je bij Internal IP Address het lokale ip adres in van de computer waarop bittorrent geinstalleerd is.
Bij prococol kies je TCP
Bij poort vul je in 6881
Bij external ip adres vul je het internet ip adres van de router in, dit kan lastig zijn als dat steeds verandert als je een nieuwe verbinding maakt. Bij sommige routers kan je dit veld leeg laten of op 0.0.0.0 zetten, maar de handleiding van je router is daar niet echt duidelijk in. http://www.alliedtelesyn.co.uk/site/files/supportdocs/at-ar250e_wium_v1-0-0.pdf

Als je het externe ip adres niet weet kan je het vinden door te surfen naar http://www.ipchicken.com/

Nu heb je alleen een mapping voor poort 6881 toegevoegd, herhaal de bovenstaande stappen dus ook voor poort 6882-6889 (helemaal tot 6999 hoeft niet)

Bedankt voor je antwoord.

Ga ik met deze veranderingen veel aan snelheid winnen?Anders vind ik het de moeite niet waard.

Thanks

Ligt een beetje aan de snelheid van je internetverbinding en aan de populariteit van de download. Een verdubbeling moet er wel inzitten denk ik. Maar als je geen haast hebt zou je het ook zo kunnen laten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan