bittorent

Status
Niet open voor verdere reacties.

marrucc

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2004
oi

het program bittorent wat is dat voor program ????
als je een film wil downen vragen ze om een donatie

Geplaatst door marrucc
het program bittorent wat is dat voor program ????

BitTorrent is geen programma maar een filesharing-protocol. Om van dit protocol gebruik te kunnen maken, heb je een BitTorrent-client nodig. (Zo'n client is dus wel een programma.)

Wat is BitTorrent?
Het is een P2P systeem dat gebruik maakt van een centrale locatie die de downloads regelt. Dit centrale punt is de zogenaamde "tracker". Je wordt met deze tracker verbonden zodra je een torrentbestand hebt gedownload. De tracker houdt bij welke gebruikers het bestand hebben ("seeds") en zorgt er voor de de aanbieders en vragers met elkaar verbonden worden. Zoeken naar aanbieders is dus niet nodig. De tracker weet al wie de aanbieders zijn. Het downloaden begint direct.

Als je een bestand downloadt deel je direct de deeltjes die je al binnen hebt, net zoals Edonkey. Het verschil met Edonkey is dat het downloaden veel sneller gaat. Dat komt deels door het programma maar vooral doordat de meeste gebruikers een vette breedbandinterverbinding hebben. Je voelt het al, Bittorrent is niet voor mp3tjes van een paar mb maar voor de films, programma’s, hele CD’s en andere grote jongens. Zelfs complete DVD's worden via dit programma uitgewisseld.

Omdat je die grote bestanden meteen al deelt is Bittorrent het medium voor nieuwe releases.

Op jacht naar de torrents
Om Bittorent aan het downloaden te krijgen moet je eerst een zogenaamd torrentbestand downloaden via je browser. In dat bestandje zit alle benodige informatie, zoals de locatie van de tracker en de gegevens van het bestand dat je zoekt. Zodra het torrentbestandje binnen is zal Bittorrent vanzelf opstarten en op zoek gaan naar aanbieders. Op je harde schijf wordt direct plaatsgemaakt voor het volledige bestand, dus let op je schijfruimte.

Meestal gaat het downloaden in het begin erg snel, want er zijn genoeg mensen die net als jij aan het downloaden zijn en de beginstukjes dus noodgedwongen sharen. Als het eind van de download in zicht is gaat het meestal een stuk langzamer. Je komt dan bij de zeldzame bestanddeeltjes aan omdat veel gebruikers meteen Bittorrent afsluiten als de buit binnen is.

Die torrentbestandjes zijn te vinden op een aantal websites. Probleem is alleen dat deze websites vaak sneller verdwijnen dan ze zijn opgekomen. Blijkbaar wordt er door diverse instanties jacht gemaakt op de bittorrentsites. Op zich een bewijs van de kracht van dit programma.
Bron

Geplaatst door marrucc
als je een film wil downen vragen ze om een donatie

Wie zijn "ze"?
Er zullen ongetwijfeld BitTorrent-sites zijn waar om donaties gevraagd wordt. Wat is het probleem precies?

Dan moet je sites zoeken waar je wel gratis kan downen. Ik mag ze je helaas niet geven. :p

[mod edit]bij Supernova[/mod edit]

hier vind je veel torrent files ( is niet verboden )
en ik zou ipv bittorent azureus installeren, dan ben je van dat venstertje verlost ...
azureus vind je hier

[mod]Er waren op de link downloads te vinden en dat mag niet[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou in plaats van Azureus ABC installeren.

Azureus is geprogrammeerd in Java, en kan daardoor soms onstabiel werken.
Download hier ABC.

Nou... nee je hoeft niet over te schakelen hoor.
Ik vermeld het alleen even.

Verder zijn alle downloads in één venster, zijn er priorities te zetten, kun je torrents maken en dat was het wel. Ik vind m wel overzichtelijk.
In ieder geval beter dan de originele client.

daar ga ik mee akkoord, de originele hou ik niet van, ook al door het donatievenstertje ... azureus bevalt mij zeer goed, mss omdat de lay-out kazaa-achtig en dus herkenbaar overkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan