BitTorrent en ABC

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimwimwim

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Berichten
152
Hallo,

Ik gebruik ABC en BitTorrent. De snelheid waarmee ik kan downloaden is bijzonder laag. Meestal ligt ie tussen de 0 en 5 Kb/s, met heel soms een uitschieter omhoog. Dit geldt ook voor het uploaden. Is het mogelijk om dit sneller te maken? Kan iemand me vertellen hoe ik dat kan doen.
Elders op het forum las ik bijvoorbeeld iets over poorten openzetten, maar dat zegt me niet zoveel.:confused: Zijn er nog andere manieren?
Trouwens, met LimeWire en Bearshare kwam ik wel tot de max van mijn vebinding (+/- 180kb/s)

Alvast bedankt voor het meedenken:thumb:
 
Download jij soms dingen met weinig leechers en seeders.
Een snelheid van 20 kb/s is normaal een goede snelheid bij bittorent.
 
lamp zei:
Download jij soms dingen met weinig leechers en seeders.
Een snelheid van 20 kb/s is normaal een goede snelheid bij bittorent.
20 kb/s goed? :confused: Ik neem aan dat dit afhankelijk is van de snelheid van je verbinding en natuurlijk de snelheid waarmee je seeders uploaden, maar bij zo'n snelheid ga ik twijfelen. Het merendeel van wat ik download via torrents komt met snelheden boven 1 MB per seconde binnen.
Zijn de poorten op je router wel geforward? Zit er misschien een firewall in de weg? etc, etc

edit: added screendump
vbtje5cy.jpg
 
Laatst bewerkt:
hoi lamp en blubjes

@ Lamp Download jij soms dingen met weinig leechers en seeders.
Een snelheid van 20 kb/s is normaal een goede snelheid bij bittorent.


Dat deed ik eerst wel, maar daar let ik de laatse maanden beter op. Echter heeft dit me niet veel geholpen. Als 20 kb per torrent normaal is, dan wil ik daar graag naartoe.

@ Blubjes Q
20 kb/s goed? Ik neem aan dat dit afhankelijk is van de snelheid van je verbinding en natuurlijk de snelheid waarmee je seeders uploaden, maar bij zo'n snelheid ga ik twijfelen. Het merendeel van wat ik download via torrents komt met snelheden boven 1 MB per seconde binnen.
Zijn de poorten op je router wel geforward? Zit er misschien een firewall in de weg? etc, etc


Ik heb de firewall al eens uitgezet om te proberen, maar dit maakte niets uit voor de snelheid. Wat betreft die poorten, dat zegt me helemaal niets. :confused: Kan jij me vertellen hoe ik dat moet instellen? Ik heb een Speedtouch 716 (Wireless).
Trouwens, als ik langere tijd (30min) download tegen het plafond van mijn verbinding, dat valt ie weg. Heeft dat ook met de poorten te maken? Ik heb hier al eerder een vraag over geplaatst, eea is toen gelukkig wel verbeterd (met dank aan Eliza) maar niet volledig opgelost.
 
wimwimwim zei:
Wat betreft die poorten, dat zegt me helemaal niets. :confused: Kan jij me vertellen hoe ik dat moet instellen? Ik heb een Speedtouch 716 (Wireless).
Trouwens, als ik langere tijd (30min) download tegen het plafond van mijn verbinding, dat valt ie weg. Heeft dat ook met de poorten te maken? Ik heb hier al eerder een vraag over geplaatst, eea is toen gelukkig wel verbeterd (met dank aan Eliza) maar niet volledig opgelost.

kijk hier eens ;)
 
blubjez zei:

Hey bedankt,

Dat was goed te doen als je het stap voor stap volgt. Ik begrijp nu ook wat poorten forwarden is. Ik heb het gelijk ook voor steam en counterstrike gedaan.:thumb:
Ik heb aan ABC en BitTorrent poorten toegewezen, maar ze downloaden er niet sneller om...
Heb je misschien nog andere ideeën?

Groet!
 
Ik vind persoonlijk ABC niet zo'n goed programma. Het gebruikt ook zeer veel ram bij het starten als de torrent de vorige keer gestopt is. Ik gebruik bitlord en ik download altijd met een snelheid van minstens 50kb/s.
 
jgeypen zei:
Ik vind persoonlijk ABC niet zo'n goed programma. Het gebruikt ook zeer veel ram bij het starten als de torrent de vorige keer gestopt is. Ik gebruik bitlord en ik download altijd met een snelheid van minstens 50kb/s.

bedankt voor je reactie, dat klinkt goed. Gisteren ben ik aan het expirimenteren gegaan met UTorrent, dit gaat wel beter dan ABC maar ik kom meestal niet boven de 10 kb/sec. ABC doe ik dus weg als de laatste downloads compleet zijn.
 
Mocht iemand op dit forum deze vraag nog eens nalezen:
sinds ik utorrent gebruik kan ik downloaden tot de max snelheid van mijn verbinding!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan