bittorrent

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterVeen

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2001
ik heb bittorrent geinstalleerd en krijg dan een melding dat ik een website moet zoeken die bt gebruikt. daar begrijp ik niets van. ook heb ik gelezen dat bt gebruik moet maken van een ander ptp prog. ik heb bitlord gedownload maar het werkt niet. heeft iemand een idee hoe het werkt?:rolleyes:

er zijn verschillende soorten torrentjes,

Azureus is er bijv. een die alleen werkt als je JAVA van Sun hebt geinstalleerd.

Daar JAVA op mijn systeem bij sommige websites kleine probleempjes gaf die ik maar niet kon oplossen, ben ik toevallig gisteren overgestapt van Azureus naar Torrentstorm.
Deze werkt vooralsnog prima (zonder de noodzaak van een of andere plugin)

Tja, daar het verstrekken van linkjes naar plaatsen waar je software (films etc.) kunt downloaden op de Helpmij niet is toegestaan, mag ik je daar helaas niet verder mee helpen.

Laatst bewerkt:
Peter,

zonder de regels van de Helpmij te overtreden :

wees creatief en Google eens wat.........................!

Om je wellicht nog wat verder te helpen met een torrentfile:

bij Azureus volstaat het om op de torrentfile te klikken en Azureus start vanzelf (evenals de download)

Bij Torrentstorm start de torrent NIET automatisch. Als je het kleine torrent file hebt opgeslagen, moet je eerst torrentstorm openen en dan de file aanklikken en tenslotte op de "play" knop drukken. Dan begint de download.

Het lijkt bij Torrentstorm lastiger dan bij Azureus, maar mijn eerste indrukken van Torrentstorm zijn prima !

Laatst bewerkt:
ok bedankt voor zover voor jullie info ik ga er mee aan de gang:thumb:

ik gebruik novatorrent, ik hoorde allerlei verhalen dat die niet goed is enzo (maar daar merk ik niets van) ik gebruik m al een tijd en het is zeer makkelijk en goed te bedienen.

check,

je hoeft dat bittorent niet eens te installeren(voor mij werkte dat ***).

Ik gebruik zelf bitcomet(google om down te loaden).
Dit is een goede torrentclient, andere kun je ook vinden maar veelal gebruikt men deze of Azureus.

En om data(:D) down te loaden moet je naar sites gaan die torrents aanbieden. Let wel op of deze niet onder toezicht staan!!!

Veel succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Jeetje als je wilt weten hoe het werkt tik je gewoon torrent in met Google ;) Krijg je uitleg genoeg :cool:

Let wel op of deze niet onder toezicht staan!!!
Wat zie je dan Fat_Tony?

Kijk je kan dat niet zien, bij sommige wel want die hebben een melding geplaatst of laten zien dat ze een notificatie hebben gekregen.

Ik doelde eigenlijk op de site lokitorrent die hun logfiles moesten doorpassen aan de mpaa.

Zoals het nu is zullen samen met youceff, supernova en lokitorrent vele andere sites opgeheven worden en wellicht daarbij gedwongen worden om hun logfiles door te geven.

Effe off-topic: hoe word dat online monitoring verwezenlijkt door BIG(je weet wel Peter R de Vries)? Gaan providers bandbreedte vebruik doorpassen of..... hoe zit dat?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar het op uitloopt. Maar ja, het is en blijft illegaal.
Providers zullen niet staan te trappelen om gegevens door te geven maar als ze rechterlijk gedwongen worden.........Tsja, dan hangen we :cool:

Bij een kleine (wat is het) 15 (?) miljoen inwoners en -laten we zeggen- de helft bij wie er een pc staat en -laten we ook weer zeggen- een 20% daarvan die wel eens een filmpje of een MP3'tje download, dan praten we over ruim 1.500.00 mensen die wel eens wat downloaden....................

Voordat de "kleine" man / vrouw gesnaaid wordt die zo nu en dan eens wat download, zijn we wellicht al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel jaren verder........... ;)

Ik weet niet of het zo werkt. Als de providers één voor een hun gegevens op tafel moeten leggen........... Hm Wat noem je klein. Mijn buurman snaait 100gig in een jaar. Bij mij staat hij ook nachten aan voor iets wat nog niet compleet is. Het is maar net hoe groot de grote man is :)

Het zal wel net zo gaan als met de snelheid op de snelweg. Toen het nog redelijk vrij was reed ik met een gang van 160 van a naar b als het mogelijk was.
Nu rij ik keurig 100/120 want de bon voor 60/40 is mij te hoog.

De boefjes zullen zich dus wel aanpassen en de echte 'grote boeven' blijven over!

Yup ik sluit me aan bij elisa.

Ik denk ook vooral dat de grote downloaders gepakt zullen worden, of mischien in de gaten gehouden worden.

Dus als deze b.v zijn films of spellen gaat verkopen, dan komt Peter r de Vries aanlopen...

Maar eff serieus, kan een provider gegevens uitwisselen. Hebben zij niet gehoord over iets dat privacy heet....I dunno?

Jawel, die providers beroepen zich ook op de privacy van hun klanten. Maar als ze wettelijk gedwongen worden hebben ze niets meer in te brengen.
Ook zijn er providers die mee willen werken :(
Hopelijk niet de mijne :p

Ik denk dat we redelijk gerust kunnen zijn.............

er is simpelweg geen capaciteit om alle door de providers verstrekte informatie te verwerken.

Stel je daarbij voor dat het uiteindelijl doel een bekeuring is of zo. Alvorens die kan worden gegeven moet er bewijs worden geleverd. Bewijs kan door machines worden aangeleverd, MAAR aangezien de Nederlandse wetgeving het toestaat een kopie voor eigen gerbuik te maken (downloaden?) zal men dus eerst aan moeten tonen dat je het origineel niet hebt. Er zitten nogal wat haken en ogen aan het geheel alvorens je de sigaar bent.

Ik vermoed dat de ambtenarij vooralsnog de gegevens van de heeeeeeele grote downloaders gaat onderzoeken en pas veeeeeeeeeel later bij de kleine man / vrouw uitkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan