Bizar probleem: allemaal kleuren op beeld na afsluiten!

• Onderwerp starter Onderwerp starter DanB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DanB

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo mensen

Ik heb sinds drie dagen een bizar probleem met mn beeldscherm.

Na het afsluiten en uitzetten van mijn PC (Dell, 2 jaar oud) blijft het beeldscherm actief en verandert elke paar seconden volledig van kleur: rood, groen, paars, blauw etc. Uitzetten van de monitor werkt niet. Ik moet de stekker uit het stopcontact trekken om dit deze gekmakende disco te laten stoppen.

Heeft iemand suggesties wat ik hieraan kan doen?

Alvast ontzettend bedankt!

Daniël

Hoi,

En als je het scherm aansluit op een andere pc of laptop? Heb je dan hetzelfde prpbleem?
Misschien is je temp. van je videokaart te hoog?

Dat disco-effect kan een maatregel van de monitor zijn tegen inbranden als er geen video-signaal is.

Het feit dat ie dat doet terwijl je wel de aan/uit knop hebt ingedrukt geeft mij het idee dat die aan/uit knop nu niet meer werkt.
Ben je technisch handig, en is er geen garantie meer op het beeldscherm, dan zou je kunnen proberen het zelf te repareren.
Is het ding nog in garantie, teruggaan naar de winkel voor reparatie of omruil.

Tijs.

Hallo allemaal

dank voor jullie reacties.

Zodra ik het stekkerblok van mn computer aanzet (met zo'n ingebouwde schakelaar) gaat mn beeldscherm de discokleuren vertonen. Elke 3 seconden een compleet gekleurd scherm.

Ookal heeft de computer de hele nacht uitgestaan (dus aan de temp van de kaart kan het niet liggen).

De aan/uit knop van het beeldscherm werkt gewoon als ik de computer aan heb staan.

Ik heb geen andere pc of laptop dus ik kan hem niet ergens anders aansluiten om te testen.

Wat een gedonder!

Hebben jullie nog andere suggesties?

Heb je de monitor/pc aangesloten op een geaard stopcontact?
Zo nee, probeer dat eens (desnoods tijdelijk met een verlengsnoer met aarde)

Ik heb mn beeldscherm aangesloten op een geaard stopcontact, en ik kreeg onmiddelijk weer de kleuren te zien. computer stond UIT!

Heel vreemd?

Kijk eens in de handleiding van de monitor of je slaapstand/"Stand-by" instellingen kunt vinden, voor gevallen dat de monitor geen signaal ontvangt.
Indien gevonden, zet die optie dan aan.

Kijk of de 'kleuren' dan vanzelf verdwijnen zodra de pc is uitgezet, en dus de monitor geen signaal meer ontvangt.

Ook alvast een vraag: Heb je de monitor ook aan een USB aansluiting aangesloten? (Sommige monitoren kunnen beheerd worden d.m.v. een USB aansluiting).

Tijs.

Al geprobeerd om de stekker van de monitor uit je pc te trekken, en kijken of het beeldscherm het dan nog steeds doet? Als dat zo is weet je zeker dat het aan het beeldscherm ligt en niet aan je PC.

Succes:thumb:

Al geprobeerd om de stekker van de monitor uit je pc te trekken, en kijken of het beeldscherm het dan nog steeds doet? Als dat zo is weet je zeker dat het aan het beeldscherm ligt en niet aan je PC.

Succes:thumb:

:confused::confused::confused:

Je hebt gelijk, had niet goed gelezen:o
Dacht stekker uit contact (tuurlijk doet ie dan niets meer)

Even kijken

Ik ben erachter gekomen dat de kleuren wegblijven wanneer ik mijn beeldscherm uitzet VOORDAT ik de computer uitzet. Normaal laat ik het beeldscherm aanstaan en gaat hij samen met het hele systeem uit.

Ik heb ook het beeldscherm los van de computer in het (geaarde) stopcontact gedaan, en ja hoor, de kleurendisco was er weer.

Voor nu zet ik eerst de monitor uit, en dan de computer.

Maar dat lost het echte probleem nog niet op. Ik zal de gebruiksaanwijzing even opzoeken op aanraden van dnties om te kijken of het ik het daarmee helemaal kan oplossen.

Bedankt voor de hulp mensen!

daniel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan