Bkdr_amb.a

Status
Niet open voor verdere reacties.

CiCi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2002
Berichten
419
Hi Hi...
Ik heb dus de virus/trojaan backdoor_amb.a maar.. het zit in m'n _restore\archive map in een zip file, waar ik niet naartoe kan bladeren en verwijderen..
Iemand een raad..?

Groetjes,
©i©i
 
Zet systeemherstel uit, reboot, zet systeemherstel weer aan.
De trojan kan geen kwaad in j herstelpunten tot je er een terugzet waar hij in zit. Door systeemherstel uit en weer aan te zetten ruim je alle oude herstelpunten (dus ook die met de trojan erin) op.

Voorbeeld XP

Groetjes,

Pieter
 
@Chrisgeerdink » Housecall en het tuturial lukten allebij niet.. Bedankt voor je reactie! :)

@Tanja1968 » Die heb ik gedraaid toen weer gescand maar ik heb de backdoor nog steeds... Jij ook hartelijk dank voor de reactie! :)

@Pieter Arntz » Ik kan geen systeemherstel tabblad ontdekken bij mij... (Komt doordat ik WinMe heb en het niet hetzelfde is als bij WinXp, denk ik.. :))
 
:D Gelukt!!! :thumb:
Hartelijk Dank Pieter!

Groetjes,
©i©i
 
Hm... Het was dus geen 'gevaarlijke' virus begrijp ik... :) Bedankt Saldos! :thumb:

Groetjes,
©i©i
 
Geplaatst door CiCi
Hm... Het was dus geen 'gevaarlijke' virus begrijp ik... :) Bedankt Saldos! :thumb:

Groetjes,
©i©i

Dat ook Cici, want het was een tojan en die kan nooit zo gevaarlijk zijn als een virus of een worm, maar dat bedoelde ik niet helemaal.
Ik bedoelde meer het feit dat hij op een ongevaarlijke plaats zit.
Dus stel dat je een heel gevaarlijke virus zou hebben in je restore files, dan is het nog niet erg (tenzij je terug gaat naar de tijd dat je wel besmet was). je moet de restore files zien als een foto van hoe je pc er op dat ogenblik uitziet op een bepaalde datum. Dat is alles.

En uiteraard graag gedaan :)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door saldos


Dat ook Cici, want het was een tojan en die kan nooit zo gevaarlijk zijn als een virus of een worm

Hoe kom je daar nou bij ???

Auk
 
Geplaatst door Auk


Hoe kom je daar nou bij ???

Auk

Een trojan is meestal minder gevaarlijk dan een virus of een worm.
Een trojan vermenigvuldigd zich niet en stuurt zichzelf niet naar anderen. Dat maakt een trojan minder gevaarlijk. En de meest schadelijke trojan kan nooit tippen aan de meest schadelijke virus of worm.
verder heb ik geen zin om het welles nietes spelletje met je te spelen.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door saldos


Een trojan is meestal minder gevaarlijk dan een virus of een worm.
Een trojan vermenigvuldigd zich niet en stuurt zichzelf niet naar anderen. Dat maakt een trojan minder gevaarlijk. En de meest schadelijke trojan kan nooit tippen aan de meest schadelijke virus of worm.
verder heb ik geen zin om het welles nietes spelletje met je te spelen.

Een backdoor trojan geeft een aanvaller volledige toegang tot je systeem. Hij kan dus doen wat hij wil - dus ook virussen op je systeem zetten.

Verder kan hij je bestanden wissen, overschrijven, software installeren of de-installeren.

Een trojan is beslist niet minder gevaarlijk. Degene die toegang krijgt tot je systeem kan net zo veel schade aanrichten als een virus.

Auk
 
Geplaatst door Auk

Een trojan is beslist niet minder gevaarlijk.

Laat ik dat nog even toelichten :

Wat is een (backdoor) trojan :
http://www.agnitum.com/products/tauscan/ttour1.html

"An intruder's usual objective is to browse the user's hard drive in order to detemine if there is anything of value stored on it. That could be almost anything such as valuable research papers, credit card details or passwords to restricted web sites for example. If anything of value is found, then the intruder can copy the data to his own hard drive in exactly the same way that the user can copy a file to a floppy disk.

The intruder can also cause havoc to the system by deleting (system) files, erasing valuable data or ultimately destroying the hard drive."

Auk
 
Volgens mij dwaalt er iemand hier op het forum van de topic. Volgens mij was de vraag:

Geplaatst door CiCi
Hi Hi...
Ik heb dus de virus/trojaan backdoor_amb.a maar.. het zit in m'n _restore\archive map in een zip file, waar ik niet naartoe kan bladeren en verwijderen..
Iemand een raad..?

Groetjes,
©i©i
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan