Blackberry Curve 8520 vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaveThePinquin

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Berichten
8
Hallo,
Ik heb sinds kort een blackberry Curve 8520 en ik heb daarbij ook een flap hoesje die door een klem systeem blijft zitten. Hierdoor wordt wel de mute-toets in gedrukt die bovenop het toestel zit. Deze toets heeft een dubbele functie: Als je hem langer indrukt gaat 'ie op standby en als je hem kort indrukt gaat de mp3-speler aan of uit (Ook als je het geluidsprofiel op 'Uit' hebt staan en als je de toetsen vergrendeld hebt). Het punt is dat het hoesje die toets dus indrukt (zodat hij vanzelf op standby gaat en zo energie bespaard), maar als je op het gegeven moment het toestel weer wil gebruiken moet je die toets weer indrukken om hem van die stand-by modus af te krijgen. Als je er lang op drukt is er niets aan de hand en gaat 'ie gewoon weer op normale modus. Hetzelfde gelt voor als je er (per ongeluk) kort op drukt, maar dan gaat ook meteen de mp3-speler aan en dat is natuurlijk niet al te handig, vooral als ik op school ben ofso.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of moet ik ermee leren leven?

NB Er is nog een ander nadeel aan dit hoesje dat mij zelfs de reden geeft om hem weer terug te brengen naar de Mediamarkt, want het is namelijk zo dat de batterij binnen 24 uur opgaat als ik het hoesje dicht heb zitten. Ik denk dat die stand-by knop gewoon niet bedoeld is om zo lang ingedrukt te worden ofzo, maar het is natuurlijk wel vreemd omdat de hele reden van dat hoesje volgensmij is omdat de stand-by knop dan wordt ingedrukt en omdat dat energie bespaart. Bij mij werkt dat blijkbaar dus omgekeerd, maar er zijn hier volgensmij geen BlackBerry experts dus óf ik moet het op een speciaal BlackBerry forum proberen óf ik moet dat hoesje terugbrengen (en hopelijk ook m'n 20 euro weer krijgen) en een hoesje die die knop niet indrukt zoals die marco4 me hieronder laat zien of iets in die trant. Maarja, ik weet niet of ik deze vraag nu de status 'opgelost' moet geven of niet. Ik denk eigenlijk van niet, maar het is gewoon niet echt oplosbaar. Het enige zou kunnen zijn dat je die mute-toets op de een of andere manier uit kan zetten, maar ik betwijfel of dat mogelijk is.

NB Ik heb het hoesje teruggebracht naar de Mediamarkt met de bovenstaande reden, en ik heb een andere gekocht van dat geld, die overigens wel goed bevalt. Dus het is denk ik opgelost. Al zullen lotgenoten er niet erg veel aan hebben, maar het lijkt er op dat ik de enige ben met dit probleem.
Dankjewel voor je hulp.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

is het een idee om je flap hoesje te vervangen door een skincover?

oe_8520skin_blk_2.jpg


Ik heb een skincover voor mijn Samsung Galaxy S, en ik merk dat je een klein beetje meer moet drukken op de drukknopjes.
Ook merk ik dat door de opstaande rand van de skincovers het beelscherm goed beschermd is, ook om scheuren te voorkomen wanneer je het toestel laat vallen.

Als je tóch zo'n flap hoesje wilt, zou ik een ander hoesje zoeken die rekening houdt met die knop. Als jij er problemen mee hebt, zijn er ook vast wel anderen die hier problemen mee hebben... :p

Succes ermee!

Marco4
 
Laatst bewerkt:
Hey,
Ik heb zo'n hoesje ook in overweging genomen, maar dat hoesje dat jij laat zien heeft een opening bij die toets dus dat schiet niet op :s en ik heb dat flaphoesje nou juist voor de bescherming van het scherm. Maarja, eigenlijk vraag ik me vooral af of je die functie van de mute-knop niet gewoon helemaal uit kan zetten ofzo, want dat is eigenlijk gelijk de oplossing van het probleem.

Toch bedankt voor je reactie :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan