Blackberry veroorzaakt conflict in draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Vrije Vogel

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Wie kan mijn nicht(je) helpen.
Sinds haar zus(je) een Blackberry heeft, kan zij thuis (internetprovider=Online) niet meer draadloos met de laptop op internet. Ook niet als de Blackberry buiten de straal van 1 km is.
Zij kan op andere plaatsen wel op internet.
Wie heeft hiervoor een oplossing.
Alvast bedankt.
DVV

Welke modem/router wordt gebruikt? Kan de Blackberry wel via WLAN het internet op of via GPRS/UMTS?

Lastig te zeggen met zo weinig info maar het kan te makken hebben met Wireless G en N
Mijn laptop hier thuis is bijvoorbeeld via de Wireless G standaard (al wat ouder) verbonden met de router. Als ik mijn netbook aan zet, is mijn laptop de verbinding kwijt. Dit komt omdat de router dan overschakelt op Wireless N (de nieuwe standaard) en daar kan mijn laptop niet mee overweg.

In de router kun je aangeven welke standaard je wilt gebruiken. Als je deze op Wireless G zet, kan het misschien verholpen zijn.

Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik ga hiermee aan de slag, maar dit zal pas over een paar dagen zijn. Kan er niet eerder heen.
Grtz,
DVV

De router is een oude Livebox met geen mogelijkheid om op n te zetten. Staat nu mixed op b/g.
Achteraf blijkt dit niet het grootste probleem te zijn, daar ze veranderen van provider. Mogelijk is dan het probleem opgelost.
Toch is het vreemd, dat 1 laptop met Vista geen probleem heeft en de andere (deze)met Vista wel. De laptop met Windows 7 heeft eveneens geen probleem.
Op andere plaatsen geen probleem. En dat is allemaal begonnen bij door de aanwezigheid van de Blackberry, welke via Wifi op internet ging.
Resumerend: Voorlopig is dit probleem, geen probleem meer en ga ik de laptops versnellen.
Toch bedankt voor jullie hulp.

Zou het kunnen zijn dat sommige toestellen een vast ip adres hebben en anderen een ip adres via dhcp krijgen?

Zou kunnen, maar daar kom ik niet zo snel achter. Tenminste als ik er niet heen ga. Voorlopig laat ik het rusten.
Thnx.
DVV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan