Blacklisted door wikipedia

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
352
Mijn website is blacklisted door wikipedia. Kost me flink wat bezoekers en ik zie hier echt geen enkele reden voor. Heb er ook geen bericht of wat dan ook van gehad en heb geen idee hoe ik in die wirwar daar aan moet geven dit ik wil dat mijn site van die lijst afgaat en waarom.

Kan iemand mij hier aub uitleggen waar en hoe ik dit precies aan moet vechten?
 
Misschien handig om te vermelden over welke site het gaat????
 
Een blacklist van Wikipedia voor websites? Nog nooit van gehoord. Houdt dat in dat er geen links naar jouw site bij Wikipedia artikels mogen staan?

Dan lijkt het me inderdad handig even een link te geven naar jouw site en naar die lijst.
 
Ik zou graag willen weten waarom een ban op wikipedia je bezoekers kost op je website tenzij je in je artikelen te pas en te onpas reclame maakt voor je website (niet gerelateerd aan de artikelen die je schreef of niet de bron van je artikelen).

Tijs.
 
Ik zou graag willen weten waarom een ban op wikipedia je bezoekers kost op je website tenzij je in je artikelen te pas en te onpas reclame maakt voor je website (niet gerelateerd aan de artikelen die je schreef of niet de bron van je artikelen).

Tijs.
Ook als je pagina een legitieme toevoeging is aan het wikipedia-artikel zal het flink wat verkeer opleveren, voor je pagerank kan het ook geen kwaad.

Laten we in elk geval niet oordelen voordat we de site gezien hebben.
 
Laatst bewerkt:
Het is een muziek fanpagina / mp3 blog, voornamelijk out of press vinyl en demo's die je nergens kan krijgen.

http://shotgunsolutionpaytodie.blogspot.com

Ik heb de links bij verschillende van de bands geplaatst en nu hij weg is krijg ik toch een stuk of 20 bezoekers minder per dag. Wilde nog veel meer links erin zitten dus ik vind dit erg vervelend. Er is verder niemand op internet met een pagina die deze scene ooit zo doorgrondig en diep heeft uitgepluisd en daar een website van heeft gemaakt dus ik ben een beetje pissed op wie dit ook heeft gedaan bij wiki!
 
@Crypt545: Site ziet er goed uit, maar zijn de links naar mp3's die je plaatst wel legaal? (Beter gezegd: Mag je die mp3's auteursrechtelijk wel online zetten en/of heb je toestemming van de uitvoerenden om dat te doen?) Mag ik aannemen dat die mp3's niet de reden voor de ban zijn geweest?

Overigens kan ik me voorstellen dat als iemand een wiki-pagina heeft gemaakt over een artiest/groep het erbij zetten van een link naar een webpagina met jóuw versie van informatie over de artiest/groep niet de bedoeling is. [Als jouw site als bron van de informatie is gebruikt dan had de schrijver zélf je site bij de bronnen erbij gezet].
Misschien had je dan beter met de auteur contact kunnen zoeken en wijzen op jouw site voor mogelijke aanvullingen, zodat je website als bron vermeld zou zijn.

Heb je verder geen reden gemaild gekregen van je ban?

Tijs.
 
Ik heb geen idee waarom de site geblacklist is, er zou een log van moeten zijn of iets dergelijks aangezien wiki openbaar is maar ik kan daar niks vinden in die wirwar, vreselijk onduidelijk. De meeste van deze albums worden in oplage van 1000 copies gedrukt en dit is hier een volstrekt normale manier om muziek uit te wisselen, heb zelf ook de kast volstaan met cds/lps maar je kunt hiervoor nou eenmaal nergens binnen lopen om ff te luisteren.

Dit is mijn versie van de geschiedenis van de muziek, de info van de bands zelf is een combi van info van hun myspace, lastfm, kfth en wiki zelf, dus niet door mij verzonnen ofzo. Is is ook vrijwel niks bekend over de meeste dus ja uhm... Fijn dat er foto's en covers aanwezig zijn.

Als iemand weet waar een log is over die blacklisting precies en hoe ik hier nou een antwoord op geef heel erg graag!
 
Je staat op de 'projectoverschrijdende zwarte lijst': hier

Er staat daar ook aangegeven hoe je je site van die lijst kunt verwijderen, maar je moet die verwijdering wel vastleggen in de log

De reden voor je blacklisting is ook gelogd: De verklaring staat hier
Ga dus niet jezelf van die lijst verwijderen voordat je goed hebt gelezen waarom je geblacklist was en of een verwijdering van de blacklist wel terecht zou zijn (gegeven de wikipedia regels).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dus geblacklist door een BOT?

BOT generated Meta report. The bot reports here when:

* More than 66% of the cross-wiki placing and addition of this link has been performed by one editor, and the link has been added to 3 or more wikimedia sites.
* The user is adding more than 2 domains to more than 2 wikis, but they all reside on the same server.
* The links are exclusively added by IPs to more than 2 wikis.
* Several IPs are adding the link to more than 2 wikis, but the IPs are in a close (/24) range.


Ik snap er geen donder van! Mag je zonder account dus op basis van IP adres niet meer dan 2 links plaatsen? Is dat wat er aan de hand is? De rest is al helemaal totaal niet van toepassing... Weten jullie vast ook niet...

Zal proberen een reactie hierop te plaatsen..
 
Het is een beetje achterlijk dat ik dit nu hier moet vragen maar bij wiki kan het nergens...

Het enige wat ik kan verzinnen is dat omdat ik die links heb toegevoegd zonder een account aan te maken en dus op basis van mijn IP adres de bot mij voor spammer heeft aangezien... Anders snap ik die redenen daar niet.

op die link naar de log (http://meta.wikimedia.org/wiki/Spam_blacklist/Log) zie ik mijn url staan... Mag ik die nu gewoon zelf verwijderen en is het dan opgelost als ik in het vervolg de links alleen achterlaat waneer ik ben ingelogd met een account die ik zal moeten aanmaken?
 
Ik heb het idee dat ene Huib je blacklisting op 28 maart 2010 ongedaan heeft gemaakt, maar dat direct dezelfde dag het BOT je weer op de blacklist gezet heeft.

Zie hier, de regels:
Request Status - closed

See COIBot report for more details. --COIBot 12:08, 26 March 2010 (UTC)

Reverted Huib talk 10:57, 28 March 2010 (UTC)

Closed report, reopened. --COIBot 17:10, 28 March 2010 (UTC)

Added. —Innv {ru-ws} 02:48, 29 March 2010 (UTC)

Geen idee of die Innv er nog iets mee te maken heeft, maar lijkt erop dat het BOT je (weer) op de blacklist gezet heeft.

Misschien dus een goed plan om die Huib te vragen wat er aan de hand is en of je terecht geblacklist bent of niet. Verwijderen van de blacklist kun je (zoals gezegd) zelf doen, maar dat raad ik niet aan totdat je hebt uitgezocht dat je niet (automatisch) door een BOT of anderen weer op die lijst terecht komt.

Succes,

Tijs.
 
Heb zelf het recht niet om die pagina's te bewerken maar heb hem een bericht gestuurd op zijn talk pagina... Vind mezelf al knap dat dat gelukt is haha....
 
[sarcase modus aan]Tsjonge, jij hebt echt heel veel zelf gedaan aan je probleem.[sarcase modus uit]
Lijkt me niet dat je zonder het Helpmij-forum ook maar in de buurt van een oorzaak, oplossing en te contacteren personen was geweest, maar als je jezelf op je schouders wilt slaan moet je dat vooral doen. :mad:

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
maar ik kan daar niks vinden in die wirwar, vreselijk onduidelijk

Ieder verstandig mens zal met Wikipedia niets te maken willen hebben. Het zijn maar een paar mensen bij Wikipedia die de knoppen in handen hebben. Ze zeggen dan iedereen kan meedoen, vergeet het maar. Ik geloof dat Antwerpen 'bierstad' is en iedere kroeg in de binnenstad wordt met naam genoemd en dit is dan geen reclame. Te belachelijk voor woorden. Wikipedia, waardeloze lui en zeer onbetrouwbare informatie.

Mijn hond heb ik naar een gebruiker op Wikipedia genoemd. LexW.
 
Laatst bewerkt:
Tja, toch is het wel een van de plaatsen waar je voor mijn muziek vaak een bio en een behoorlijke discografie met labels etc erbij kunt vinden. Natuurlijk staat lang niet alles erop maar toch best veel. Ik ben dus zelf wel blij dat er een plek is waar iemand een info pagina voor een band gewoon even kan achterlaten en waar mensen deze pagina ook daadwerkelijk kunnen bereiken aangezien wiki altijd meteen bovenaan staat!

Maar ok onwaarheden kunnen de pagina makkelijk bereiken!
 
Op Wikipedia proberen ze het aantal externe links zoveel mogelijk te beperken; ze willen geen startpagina worden. Dat jouw links verwijdert zijn klopt met puntje 11 van Links normally to be avoided:
11. Links to blogs, personal web pages and most fansites, except those written by a recognized authority. (This exception is meant to be very limited; as a minimum standard, recognized authorities always meet Wikipedia's notability criteria for biographies.)
 
Het citaat van Supersnail ondersteunt waar ik het eerder al over had:
Overigens kan ik me voorstellen dat als iemand een wiki-pagina heeft gemaakt over een artiest/groep het erbij zetten van een link naar een webpagina met jóuw versie van informatie over de artiest/groep niet de bedoeling is. [Als jouw site als bron van de informatie is gebruikt dan had de schrijver zélf je site bij de bronnen erbij gezet].

Zie op dezelfde pagina waar Supersnail naar verwijst:
If the website or page to which you want to link includes information that is not yet a part of the article, consider using it as a source for the article, and citing it.

Dat is ong. dezelfde tip als waar ik het over had (nl. dat je de auteur van het artikel aanschrijft en vraagt stukken over te nemen van jouw website en dan jouw website als bronvermelding te gebruiken).
Enige verschil is dat wat hierboven staat betekent dat je zelf co-auteur wordt en stukken uit je eigen website citeert.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan