• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad 1 maal in vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spekker

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2016
Hoi allemaal

Ik ben blij met de hulp die ik tot zover al heb gehad
Ben nu zover dat ik het blad geheel naar mijn wens is en het kan straks worden gebruikt. Maar omdat ik niet wil dat de medewerkers het blad gaan kopiëren en weer opnieuwe gaan gebruiken ban ik opzoen naar een manier om dit tegen te gaan
dus ik wil dat ze nadat ze het blad hebben opgeslagen en verstuurd het niet meer mogelijk is om het te gebruiken.

ook heb ik nog een andere vraag en dat gaat over het versturen van de file
wanneer je nu op het poppetje druk wordt het mail programma opgestart, je ziet dan de bijlage er bij zitten en daar heb ik een vraag over nu heb de bijlage geen naam en hoe doe je dat ?

het mag ook zijn dat het geen bijlage wordt maar gewoon dat de file zichtbaar in de mail

ik hoop dat jullie mij hiermee nog verder kunnen helpen

Bijlagen

Als het puur een informatieve sheet moet worden, zou ik 'm opslaan als PDF en dan verzenden....

Als het puur een informatieve sheet moet worden, zou ik 'm opslaan als PDF en dan verzenden....

nee dat moet het juist niet zijn
er zijn medewerkers die het document wat er nu is steeds kopiëren, dit mag niet meer de bedoeling zijn.

en daarom wordt hij ook niet als PDF file verstuurd.

En dat lukt nog steeds met een .PDF? Hoewel ik er mij niet aan waag met alle samengevoegde cellen; maak het document leeg na de verstuur actie en sla het op.

Ah, ik snap ''m denk ik... Het gaat niet om het verzonden bestand, maar om de basis daarvan.
Da''s dan mooi dat je het verzenden via een knop op de sheet doet. Daarmee heb je een trigger waarmee je de status van je workbook naar "verzonden" kan zetten. Sla je workbook nog 1 keer op en beveilig dan je complete workbook tegen alles behalve lezen. Volgens mij zit zoiets er in....

idd Ginger dat is wat ik wil na het verzenden het blad laten beveiligen naar de stand lezen
maar hoe ik dat kan doen weet ik niet

ja ik ben opzoek naar een VBa die er voor zorgt dat het bestand niet kan worden aangepast als het is opgeslagen.
Maar nu een dag verder en het document laten zien aan de medewerkers komt er naar voren dat ze dit liever in een word document willen heben om mee te werken.
Dus heb ik vandaag het document in een word file gemaakt en daar heb ik nog genoeg vragen oven maar dat hoor hier niet duus ga ik daar de hulp ook maar gaan vragen want daar heb ik al helemaal geen kaas gegeten van de VBA.
dus weer een nieuwe uitdaging voor me.

Iedereen bedankt voor het mee denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan