• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad beveiligen maar niet radiobuttons

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josss

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Ik wil een blad beveiligen (zie attach).
Doel: De gebruiker mag alleen de blauwe tekst aanpassen maar óók de radiobuttons. Het lukt me niet om dit voor elkaar te krijgen. Het blad beveiligen m.u.v. de blauwe tekst is simpel maar hoe krijg ik voor elkaar dat men ook de radiobuttons naar hartelust mag veranderen?

Bijlagen

Dag Jos

Wat je vraagt is volgens mij vrij simpel.
Bij beveiligen van een werkblad komt het er steeds op aan bij de cellen die niet beveiligd hoeven te worden de celeigenschap "geblokkeerd" af te vinken (cellen selecteren, rechtsklikken in selectie, celopmaak kiezen, op tabblad "bescherming" de optie "geblokkeerd" afvinken). Je doet identiek hetzelfde met de buttons, ttz. de button selecteren, rechtsklikken, "Opmaak controle" , tabblad "bescherming" , "geblokkeerd" afvinken.
Je kan dit button per button doen maar dat is uiteraard zeer tijdrovend, selecteer alle buttons met behulp van de CTRL-toets of nog simpeler gebruit het "verfborsteltje" om de opmaak te kopieren.

Succes

Stef

Je moet er voor zorgen dat de cellen waarmee de RadioButtons gekoppeld zijn niet geblokkeerd zijn.

Je kan deze eventueel wel op een ander blad zetten, dit blad verbergen en dan de werkmap-beveiliging instellen. Zo kan een gewone gebruiker niet (makkelijk) aan die cellen.

Bedankt Sjef dat heb ik allemaal gedaan maar de button deblokkeren aleen helpt niet. gelukkig had Ingrid de tip je moet OOK de gekoppelde cel deblokkeren, thanks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan