blad draaien ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een blad in Word gemaakt met een tabel met voor iedere dag een vak (maand). Nu komt dat beter uit als ik dat blad horizontaal gebruik.
Ik kan dus horizontaal typen maar bestaat de mogelijkheid soms om dat blad te draaien ? Kan dat ?

Bestand / Pagina-instelling / Papierformaat, dan kiezen voor "Liggend"

Ik heb dat gedaan , gekozen voor liggend maar er veranderd niks hoor.
De pagina blijft op zijn kant liggen.

Geplaatst door claudine algoet
Ik heb dat gedaan , gekozen voor liggend maar er veranderd niks hoor.
De pagina blijft op zijn kant liggen.

Het antwoord van Testje is exact het juiste antwoord op de vraag zoals jij hem gesteld hebt.

Zoals ik jouw vraag lees, heb je een document met paginainstelling Staand en wil je deze liggend hebben. (dat doe je volgens de methode van testje)

Wellicht kun je jouw vraag iets duidelijker maken, dan kan ik een goed antwoord geven.

See Yah! :thumb:

Als ik voor liggend kies wordt mijn tabel verdeeld over twee pagina's maar blijft ze wel rechtop staand.
Snap het niet goed.

Hoi Claudine, :D

Ik snap het ook niet zo goed, (jou vraag) maar doe toch een gok.

Jouw tabel wordt inderdaad verdeeld over twee pagina's. Dit is logisch want de pagina-indeling van liggend is minder hoog dan de indeling van staand.

Dit is het enige wat je veranderd hebt de indeling. Of te wel Staand is een A4-tje rechtop uitgeprint en Liggend is een A4-tje op zijn kant uitgeprint.

Een tabel draaien in word is niet mogelijk, dit gaat alleen met objecten. (en de resultaten zijn niet altijd even mooi)

Wat je wel kunt doen, is gewoon even opnieuw beginnen met een leeg document.

Deze zet je gelijk op indeling liggend.
Vervolgens bouw je de tabel weer opniew, zodat het raster er uitziet zoals jij wilt.

Als het de bedoeling is dat de tekst vertikaal in de cel komt, kun je dit bereiken met de rechtermuisknop. Kies tekstrichting en maak in dat menu de keuze voor staand of liggende tekst.

Op deze manier kun je het draaien van de tabel nabootsen.

Heb ik het nog steeds niet begrepen, dan hoor ik het wel?

See Yah! :thumb:

Nu werkt het wel !
Joost , ik ben even helemaal opnieuw begonnen en nu is het wel goed.
Ik heb eerst het blad liggend geplaatst en daarna m'n tabel getekend met daarin dan de tekst.
Ik probeerde met het voorgaande dit alsnog te wijzigen maar dat lukte niet.
Het is in orde gekomen!
Bedankt voor het geduld en de goeie oplossing.

Hoi Claudine, :D

Geduld is een schone zaak...en een oplossing is altijd dichtbij!

you're welcom.....

See Yah.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan