• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad Excel in PDF naar map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbert1960

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2017
Hallo allemaal

Ik heb een code die op 2 bladen wel werkt maar een 2 andere niet. Dan krijg ik dat het excel map niet meer reageerd. Maar hij slaat wel alle bladen op en niet alleen dus se actieve zoals moet. Ook ActieveSheet veranderd in naam van Sheet, zelfs dan heel werkbook als PDF.
Ik heb de volgende code

Code:
With ActiveSheet 'of specificeer de*sheet*als*Sheets("Factuur") ofzo
locatie = "D:\Melden"  'of "C:\Documents and Settings\Documenten\.."
naam = .Range("A1") & " " & .Range("D1") 'de cel met de bestandsnaam
With ActiveWorkbook
.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, locatie & naam 'opslaan
.Close False 'sluiten zonder*opslaan
End With
End With

M vr gr
Gijs

Laatst bewerkt:
Die code steekt nogal raar in elkaar en maakt niet duidelijk of je nou het werkboek of het werkblad als PDF wilt opslaan.
Tevens mist er een \ achter D:\Melden

Hallo Edmoor

Hij moet het werkblad als PDF opslaan in de map melden op schijf D: en bij 1 blad liggend 2 andere die ik apart opsla staand. Hij is aangepast door mij vanaf een bestaande, en sloeg toen het excel bestand ook op in een aparte map en na aanpassen van dat doet hij nu de hele werkmap in PDF opslaan. Wel op D: maar niet in map melden.

M vr gr
Gijs

Om je een klein beetje op weg te helpen.
Code:
locatie = "D:\Melden[COLOR=#ff0000][SIZE=4]\[/SIZE][/COLOR]"  'of "C:\Documents and Settings\Documenten\.."
naam = .Range("A1") & " " & .Range("D1") 'de cel met de bestandsnaam
End With

Hallo HSV en Edmoor

Als ik Uw code gebruik krijg ik foutmelding met .Close False 'sluiten zonder*opslaan in geel. Als ik niet wil dat de werkmap van waaruit ik werk afgesloten wordt moet Close op False staan of wordt er de map melden mee bedoeld. Ik heb de onderstaande code gevonden op Help mij en ben die gaan aanpassen. Zodoende dat hij er raar uitzag.

Code:
locatie = "C:\Gebruikers\rafi\Dropbox\Recu\" 'of "C:\Documents and Settings\Documenten\.."
naam = .Range("A33") & " " & .Range("E18") 'de cel met de bestandsnaam
.PrintOut 'uitprinten
.Copy 'kopie naar nieuw werkboek
With ActiveWorkbook
End With
End With
End Sub

M vr gr
Gijs

thisworkbook.close false 'of 0

betekent: bestand sluiten zonder het op te slaan (false).

Hallo HSV

Ik heb de regel .Close False 'sluiten zonder*opslaan weggehaald en hij werkt nu perfect. Dank U beide voor de hulp.

M vr gr
Gijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan