• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

blad naam in formule overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sporty99

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Beste Mensen,

Ik weet het even niet meer, hoop dat ik het kan uitleggen.

Ik hou de uren bij voor interne mensen maar ook voor inhuur, die formule en verticaal zoeken krijg ik voor elkaar, maar nu hou ik dat per week bij en wil dus van week 1 (blad naam) een copy naar blad 2 enzo tot week 52 of 53, daarnaar hou ik het rooster in een ander bestand bij als de gewerkte uren met alles er op en er aan want dat gaat de rest van de groep weer niet aan, ze krijgen dus alleen het rooster te zien.

De mensen krijgen dus alleen naam_rooster te zien en die vult dan een 2de bestand met gegevens maar de verwijzing verliest excel waardoor ik de volgende keer weer op nieuwe alles zou moeten doen, oplossing is alles in in bestand maar dan krijg je snel over de 100 bladen en dat werkt ook niet echt lekker.

Hoe kan ik dus zo als in vb week fac 1 in B4 automatch doorzettn bij een copy of een blad met andere naam, heb maar 20 mensen een 10 reserve, 7 dagen per week en dan 30 mensen maakt 300 regels en dat 52 maal :(

Mogelijk is de insteek niet juist of de uitleg niet lekker maar ik weet het probleem maar ja, mogelijk is de bijlage een beetje duidelijk :o

alvast dank voor een reactie

met vriendelijke groet,

Bekijk bijlage sheet naam.xlsx

Klopt het dat je op het tabblad 'vb week fac 1' verwijst naar bestanden als:
Map2013_1.xlsx
en volgend:
Map2013_2.xlsx
Map2013_3.xlsx
Map2013_4.xlsx

Die kun je variabel maken met de functie INDIRECT, maar het grote nadeel van INDIRECT is dat als het bronbestand gesloten is(Map2013_3.xlsx, Map2013_4.xlsx etc.), het resulteert in een foutwaarde.
Is het niet mogelijk alles in één bestand te plaatsen per jaargang?

hmmm nee het is denk ik toch niet zo simpel als ik het voor ogen heb, heb de sheet iets aangepast mogelijk is het wat beter zo.
ik heb ongeveer 30 mensen, 15 vast, 8 vaste inhuur en net zo veel flex inhuur.
de 15 vaste en 8 vaste inhuur hebben een eigen rooster regel, de 15 hebben werk min 30min pauze de rest heeft dat niet, iedere post heeft zo ook zijn eigen tijden als ook in het weekend, de berekening daarvan is geen probleem, maar om niet steeds alles over te nemen en te weten of we binnen het budget blijven moet ik dus weten hoe en wat daarnaast (lijkt mij) vul ik het liefst iets maar 1 keer op 1 blad in waarna de rest vanzelf moet gaan, lukt me ook , maar dan moet zo iets maal 52 weken ben bang dat als alles in 1 map komt het erg lang zal duren voor het bestaand te zien is, werk omgeving met server.

Ik heb het bestand aangepast naar 2 weken, dat is week rooster die op a3 geprint gaat worden en het overzicht waar ik dus, gewerkte uren, min/plus uren, vakantie uren, toeslag uren, de onderdelen los heb ik maar hoe krijg ik dus bij een kopie naar de nieuwe week de juiste formule met de juiste verwijzing
Bekijk bijlage sheet naamv2.xlsx

als ik dus van overzicht 1 een kopie maak dan moet ik dus alles aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan