• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

smoas

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Ik heb een bestand met meerdere tabbladen, is het ook mogelijk om elke keer als het bestand wordt geopend dit met het eerste tabblad (startscherm) te laten openen. Ook als je hem hebt gesloten op een ander tabblad??

Smoas,
Voor het afsluiten gaat ie eerst naar Blad1, (1) kun je uiteraard wijzigen.
Alt + F11 dubbelklik op ThisWorkbook, en plak de code in het rechtervak.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Sheets(1).Select
End Sub

Dat kan zeker. In het workbook_open event zet je dan zo'n code.

sheets("naam van de sheet die je wil").activate

Het workbook_open event kan je vinden door ALT + F11 te drukken, en dan zie je links ergens ThisWorkbook staan, daar op klikken en dan in de zie je links een wit blad met 2 comboboxen erboven. Daar moet je de waarden dan op Workbook en Open zetten.

Vervolgens bovenstaande code invoeren tussen de regels (op het wit blad) Private Sub Workbook_Open() en End Sub

Het voordeel van "BeforeClose" is:
Als het bestand opent, is dat Blad1 al geselecteerd.
Bij Workbook_open, gaat hij eerst naar het laatst gebruikte Blad, en dan pas naar Blad1
En dat zie je dus gebeuren.

Het voordeel van "BeforeClose" is:
Als het bestand opent, is dat Blad1 al geselecteerd.
Bij Workbook_open, gaat hij eerst naar het laatst gebruikte Blad, en dan pas naar Blad1
En dat zie je dus gebeuren.

Heb je helemaal gelijk in, maar ik kan screenupdating nog afzetten :)

Nee hoor, jouw voorstel is beter.

Beste smoas,

Wil je dan nog de vraag rechtonder op "Opgelost' zetten?
Dank.

Richard

Richard,

nee :o
Ik kan toch moeilijk een topic beginnen, waar de vraag net van beantwoord is:confused:
Maar ik wel graag leren van de kennis van anderen. Vandaar dus.
Zie mijn bijlage.

Albatros
Dan heb ik nieuws voor je, ja ja ja. Je berichten en alle daaraan gerelateerd, verwijderd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan