• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bladbeveiliging met macros wil niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul1950

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
Met knippen jatten en plakken heb ik een horizontale agenda in elkaar geknutseld waar in VB en wat macros alle functies doen wat het moet doen.
Echter... ik wil graag regels 15 tm 29 bewerkbaar laten en de rest op slot zetten. als ik deze met bladbeveiliging op slot zet willen de macros niet meet werken.
ik vond deze onderstaande code op het forum en dat werk keurig maar niet in mijn sheet. ook iets met 'Unprotect' aan het begin geprobeerd.
wie o wie laat mij het licht zien
dank Paulus

Sub Rechthoek58_Klikken()
Sheets("Blad1").Unprotect "Test"
If Sheets("Blad2").Visible = Not Sheets("Blad2").Visible Then 'toggle-mode Blad2 zichtbaar of niet
Sheets("Blad2").Visible 'is blad2 zichtbaar
Sheets("Blad3").Visible = True 'blad3 ook zichtbaar
Application.Goto Sheets("Blad3").Range("C13") 'ga naar hier
Application.Goto Sheets("Blad2").Range("C27") 'en naar daar
Sheets("Blad1").Protect "Test"
End If
End Sub

Bijlagen

Leg eens uit hoe, wat en waar je werkt. Ik snap je bestandje namelijk niet. En die 14 modules (waarvan meer dan de helft leeg) helpen ook al niet om de duidelijkheid te vergroten :).

ik wil graag regels 15 tm 29 bewerkbaar laten en de rest op slot zetten.

Waar is dat nu weer goed voor ?
NB. Een werkblad bevat rijen, geen regels.

Beste OctaFish,

excuses voor mijn onduidelijke berichtgeving( en mijn dyslectische vingers zag ik)

Heb het bestandje ontdaan van overbodige meuk.

Het is de bedoeling, dat de macro's ( pijltjes L.< en R.> en het verspringen naar rechts per dag/ week, opslaan en dergelijke)
en tevens opmerkingen plaatsen blijven werken ook met een ingestelde bladbeveiliging.
Alleen het gele gedeelte (rijen 18 t/m 29) moet dan benaderbaar blijven.

de macro's willen niet werken als de bladbeveiliging aan staat.

het moet een plan-schema voorstellen, waarbij ik onder voorwaardelijke opmaak de cellen kleur met cijfer of letter.
hoop dat dit de boel verhelderd
BVD

de datastroom gaat wat haperig, maar ik ben nog uit de tijd van stoom en kolen en het telraam, vandaar..

bij de macro aan het begin:

If ActiveSheet.ProtectContents = True Then
ActiveSheet.Unprotect Password:="ww"
End If

en eindig met;

If ActiveSheet.ProtectContents = False Then
ActiveSheet.Protect Password:="ww"
End If

zo makkelijk was het.

iedereen bedankt voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.