• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bladen uit verschillende bestanden samenvoegen in één bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Apekaas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Berichten
1
Hallo iedereen,

Na wat zoekwerk kon ik toch niet vinden wat ik precies wil. Vandaar de vraag :)

Ik heb een aantal patiënten dossiers met allemaal dezelfde opbouw en opmaak etc, alleen zijn de gegevens voor iedere patiënt natuurlijk apart. Elke patiënt heeft een eigen excel bestand en alles staat op 1 blad.
Wat ik nu wil is van al deze afzonderlijke excel bestanden het gegevens blad te linken naar één excel bestand om zo een verzamelmap te maken. Dit kan natuurlijk door alles te kopiëren en te plakken netjes onder elkaar. Maar ik wil graag dat als ik in een afzonderlijk patiënten dossier nieuwe gegevens van een nieuw gesprek toevoeg dat deze dan ook in de verzamelmap automatisch worden geschreven. Of dat de gegevens worden bijgewerkt als ik ergens op verversen klik ofzo in de verzamelmap.
Om wat meer duidelijkheid te scheppen over hoe zo'n dossier eruit ziet heb ik een voorbeeld dossier bijgevoegd.

Ik heb zelf al aardig wat zitten proberen en kwam er niet uit. Ook zag ik iets op google over Microsoft Visual Basics. Ik weet niet of het hier mee te realiseren is? Zelf snap ik er niet zoveel van als ik dat open ;)

Ik hoop dat iemand een idee heeft!

Vriendelijke groeten,
Thom Schröder
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xls
    63 KB · Weergaven: 123
Het enige dat ik kan vinden, is kopiëren in het bron- en gekoppeld plakken in het doelbestand. Voor de volgende hoef je dan alleen in het doel de naam te wijzigen. Ik wilde dat afvangen met INDIRECT, maar krijg dat niet werkend.
 
Verwijzen naar cellen in verschillende werkboeken die GESLOTEN zijn

Ik wil me bij de vraag aansluiten en de vraag ook wat verduidelijken.
Ik meen tenminste dat ik de vraag heel goed begrijp.

Ik wil in een cel een verwijzing naar een cel in een gesloten werkboek.
Dat van als volgt (dacht ik):

='<pad>\[bestand.xls]<bladnaam>'!A1
zo verwijs je naar cel A1
Volgens mij is dit de oplossing voor jou, Thom.

Sluit Voorbeeld.xls
Maak een nieuw werkboek (in dezelfde map als Voorbeeld.xls)
Typ in cel A1: =[Voorbeeld.xls]Dossier!D24

In cel A1 van dit nieuwe bestand staat nu de waarde van cel D24 in het bestand "Voorbeeld.xls".

Mijn aanvullende vraag is:
Kan ik de naam van het bestand ook uit een cel halen?
Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt me niet.
Ik heb gestoeid met INDIRECT() en ook met INDIRECT.EXT(), maar het lukt niet.

Net als Thom heb ik een aantal rapporten in een map staan.
Ik wil een groepsoverzicht maken van een aantal rapporten.
Uit elk rapport wil ik een veertigtal cellen opvragen
De bestandsnamen van elk rapport staan op blad2 in kolom A.
Op Blad1 staan de verwijzingen naar deze bestandsnamen, ook in kolom A.
in de volgende kolommen wil ik verwijzen naar cellen uit de rapporten.
Dat lukt me dus niet.

Ik hoop op een verlossend idee.

Johan
 
Volgende stap

Ik heb de volgende stapjes gezet:

Code:
=INDIRECT.EXT("'["&Namen!B1 & Namen!C1&".xls]Tabel'!$J$3")
Namen!B1 en Namen!C1 bevatten de bestandsnaam
Tabel is de naam van de Sheet in het bestand Namen!B1 & Namen!C1 & ".xls"

Als ik op ALT-CTRL-F9 druk tijdens het maken van de formule, dan wordt de bestandsnaam goed ingevuld (mét pad!).
Maar in de cel blijft de foutmelding #VERW staan

Als ik de bestandsnaam zelf invul (dus zonder INDIRECT of INDIRECT.EXT) dan werkt het goed.
Voorbeeld:
Code:
='[79652Voornaam Achternaam.xls]Tabel'!$J$7
 
Hallo apekaas.

ik zie dat deze post al wat oud is, ik vraag me daarom af of het al gelukt is wat je wilt.

ik heb nl het zelfde soort probleem en zat aan het volgende te denken.

een stukje VBA die een directory doorzoekt naar excel documenten, en uit al deze excel documenten vanuit de juiste tabblad alle informatie ophaalt naar een tabblad in je verzameloverzicht.

wellicht dat iemand een soortgelijke funktie in vba kan maken.

mvg
bert
 
een stukje VBA die een directory doorzoekt naar excel documenten, en uit al deze excel documenten vanuit de juiste tabblad alle informatie ophaalt naar een tabblad in je verzameloverzicht.

bert, dit kan zeker en is eigenlijk al zo vaak gedaan op forums dat je best eens eerst de zoekfunctie hanteert.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan