Bladerfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iris17

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
hoi,

ik wil mijn portfolio als een soort tijdschrift op mijn website plaatsen. Heeft iemand een idee hoe ik zoiets kan doen zonder giga-dure software te moeten aanschaffen? (voorbeeld: publitas die ook folders van Kruidvat etc maakt).

bvd

Iris

Hoi Iris,

waar heb je nu je website mee gemaakt, en hoe handig ben je er zelf mee?
Ik denk dat er wel iets te vinden is, maar dan zou ik even moeten zoeken voor je. Misschien kun/wil je anders het adres eens doorgeven?

Herbert

Hoi Iris,
Je weet dat die flash-flippers niet door Google gelezen kunnen worden? D.w.z. alle inhoud van die pagina's worden niet op hun woorden en trefwoorden geïndexeerd: daarmee ben je op die pagina's niet vindbaar.
Google ziet namelijk hetzelfde als een pure tekst-browser, en die ziet:
  • Bijvoorbeeld dit bij pagina 164 en 165 van de Publicitas-demo (en voor alle andere pagina's hetzelfde).
  • Bijvoorbeeld dit bij de demo van de gratis FlashPageFlip.
Beide flippers zijn daarnaast erg slecht toegankelijk: bv. zonder Flash werkt het niet (zonder de goede Flash-versie ook niet; die moet je dan eerst downloaden [als je daar zin in hebt]), bij de gratis FlashPageFlip zit geen vergrotings-optie, bij de Publicitas-flipper zit een heel beperkte vergrotings-optie, enz. Door dit soort dingen vallen belangstellende bezoekers af ...

Persoonlijk krijg ik ook behoorlijke irritatie-kriebels als een webpagina niet de gewone muis-klik-scroll bediening heeft: dan moet ik eerst uitzoeken hoe deze pagina nu weer werkt (want er wordt nogal wat verzonnen aan afwijkende bedieningen); en dan kom ik niet snel bij de inhoud aan informatie die ik wil hebben: de tekst of afbeeldingen waar het om gaat.
- Surfers zijn ongeduldig, en heel vlug weer weg als iets niet snel genoeg gaat. :confused:

Kortom, als ik jou was zou ik eigenlijk nog eens goed nadenken/rondkijken of er niet een veel mooier alternatief is te verzinnen om een super-portfolio te maken.
Het hangt natuurlijk van het soort portfolio af, maar met bv. overvloeiers zijn er ook hele mooie dingen te maken. Of een foto-galerie met vergroting, of een wissellijstje, of een handmatig foto-carrousel (of automatisch), of ...

En een stijlvolle layout heeft misschien helemaal geen extra'tjes nodig. :)

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Wat ben ik toch blij met dit forum en met jullie hulp!

Dank! Ik ga me er in verdiepen.

groetjes,

Iris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan