Hoi Iris,
Je weet dat die flash-flippers niet door Google gelezen kunnen worden? D.w.z. alle inhoud van die pagina's worden niet op hun woorden en trefwoorden geïndexeerd: daarmee ben je op die pagina's niet vindbaar.
Google ziet namelijk hetzelfde als een pure tekst-browser, en die ziet:
- Bijvoorbeeld dit bij pagina 164 en 165 van de Publicitas-demo (en voor alle andere pagina's hetzelfde).
- Bijvoorbeeld dit bij de demo van de gratis FlashPageFlip.
Beide flippers zijn daarnaast erg slecht toegankelijk: bv. zonder Flash werkt het niet (zonder de goede Flash-versie ook niet; die moet je dan eerst downloaden [als je daar zin in hebt]), bij de gratis FlashPageFlip zit geen vergrotings-optie, bij de Publicitas-flipper zit een heel beperkte vergrotings-optie, enz. Door dit soort dingen vallen belangstellende bezoekers af ...
Persoonlijk krijg ik ook behoorlijke irritatie-kriebels als een webpagina niet de gewone muis-klik-scroll bediening heeft: dan moet ik eerst uitzoeken hoe
deze pagina nu weer werkt (want er wordt nogal wat verzonnen aan afwijkende bedieningen); en dan kom ik niet snel bij de inhoud aan informatie die ik wil hebben: de tekst of afbeeldingen waar het om gaat.
- Surfers zijn ongeduldig, en heel vlug weer weg als iets niet snel genoeg gaat.
Kortom, als ik jou was zou ik eigenlijk nog eens goed nadenken/rondkijken of er niet een veel mooier alternatief is te verzinnen om een super-portfolio te maken.
Het hangt natuurlijk van het soort portfolio af, maar met bv. overvloeiers zijn er ook hele mooie dingen te maken. Of een
foto-galerie met vergroting, of een
wissellijstje, of een handmatig
foto-carrousel (of
automatisch), of ...
En een stijlvolle layout heeft misschien helemaal geen extra'tjes nodig.
Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter