• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bladnaam definieren in macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubix3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2014
Goedemiddag,

Ik heb een simulatie gemaakt in excel en wil voor verschillende waarden mijn data kopieren van het model naar databladen. Dit is gelukt, maar nu wil ik snel het blad waar het heen gecopieerd word wijzigen, is er een mogelijkheid om dat in de macro te doen bijvoorbeeld;

Dim i As Integer

bladnaam = "Blad1"

For i = 12 To 111
Sheets(bladnaam).Cells(i, 2).Value = Sheets("model").Range("n3").Value
Sheets(bladnaam).Cells(i, 3).Value = Sheets("model").Range("n4").Value
Sheets(bladnaam).Cells(i, 4).Value = Sheets("model").Range("n5").Value
Sheets(bladnaam).Cells(i, 5).Value = Sheets("model").Range("q3").Value
Sheets(bladnaam).Cells(i, 6).Value = Sheets("model").Range("q4").Value
Sheets(bladnaam).Cells(i, 7).Value = Sheets("model").Range("q5").Value
'Enzovoort....

Calculate
Next i
end sub

het bladnaam = "Blad1" gedeelte werkt niet, weet iemand wat ik fout doe?

mvg,

Ruben

Bladnaam Blad1 bestaat niet. Wat je verder met deze code wilt bereiken begrijp ik niet. 100 x dezelfde gegevens onder elkaar zetten?

Hey, bedankt voor de reactie.

Nee, het is een simulatie, voor elke i worden nieuwe random waarden gegenereerd met behulp van Aselect()

Ik heb nu overal "blad1" staan, ik run de simulatie, verander wat waarden en vervolgens moet ik alles wat blad 1is veranderen naar "blad2"

ik kan dat 19 keer doen, of in 1 keer met Ctrl+H maar het liefst verander ik het 1 keer boven aan de macro.

mvg,

Ruben

Wat werkt er niet aan bladnaam = "Blad1" ?
Heb je toevallig Option Explicit aan staan?
Dan moet je de variabele bladnaam ook declareren.

Laatst bewerkt:
Ik ben wel benieuwd naar een voorbeeldbestandje met wat je aan het maken bent. Normaal gesproken ga je geen parameters wijzigen en dan de code aanpassen. Dit ondervang je geheel binnen de code.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan