Bladnr. selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

HammerJohn

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Ik heb een vraag of er een mogelijkheid is om in plaats van de tabblad naam het bladnr. op te geven.
De naam van het tabblad veranderd regelmatig, van daar mijn vraag, het gaat om de volgende regel.....
Gerben zou Blad77 moeten zijn... bij voorbaat dank

Code:
Me.TextBox25.Text = CStr(ThisWorkbook.Sheets("Gerben").Range("y21").Value)

HTML:
Worksheets(77).Range("y21").Value

Of zie ik dit te simpel?

Als je met vaste indexnummers gaat werken, en je verandert de volgorde, dan klopt er alsnog niks meer van je macro. Waarom je de namen steeds verandert is natuurlijk een veel interessantere vraag :). Als daar een logica achter zit, kun je die wellicht beter gebruiken om de sheet terug te vinden.
Code:
Sub testje()
Dim ws As Worksheet
    For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
        MsgBox ws.Index & vbLf & ws.NAME
    Next ws
End Sub

Dat had ik al geprobeerd maar dan krijg ik het "subscript valt buiten het bereik"

De pagina veranderd naar de naam van een deelnemer, en die wisselen steeds

Als Blad77 de codename is dan zo?
Code:
TextBox25.Text = CStr(Blad77.Range("y21").Value)

De pagina veranderd naar de naam van een deelnemer, en die wisselen steeds
Nou wordt het interessant, want dat roept de vraag op: is de naam identiek aan de persoon die is ingelogd? Dus als de gebruiker "Gerben" inlogt, dan moet hij het tabblad Gerben zien, en als Annika inlogt, moet ze naar Annika? Of laat je inloggen door de gebruiker bij het openen een naam te laten invullen?

Er wordt ingelogd met een naam en ww en die staat in een very hidden blad.... en die geeft dan toegang tot het blad.
Maar als ik de naam weghaal, en een nieuwe toevoeg dan krijgt het tabblad automatisch de naam van degene die
in de lijst staat. maar nu moest ik telkens de verwijzing aanpassen.
En met de code van VenA is dat nu opgelost, dus super bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan