Bladwijzer logo voor Ipad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op deze pagina van Apple vindt je alle informatie die je nodig zult hebben.

Kort gezegd komt het er op neer dat je deze code toe moet voegen (en natuurlijk de verschillende afbeeldingen maken ;))
HTML:
<link rel="apple-touch-icon" href="touch-icon-iphone.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="76x76" href="touch-icon-ipad.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="120x120" href="touch-icon-iphone-retina.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="152x152" href="touch-icon-ipad-retina.png">

Bedankt voor de snelle reactie, afbeeldingen zijn toegevoegd bij 1 site (aircoservice).

Nog 1 vraagje van een leek als ik op dit gebied, in welk document zet ik de code en waartussen?

De aircoservice site is een wordpress site, werkt dat anders??

Het moet op elke pagina toegevoegd worden tussen <head></head>

Elke template binnen Wordpress heeft als het goed is een header.php, daar zal die HTML-tag in staan en kun je de code dus invoegen.

Bij de aircosite werkt alles, maar de decorator site niet, kun jij zien waar het aan ligt :shocked:

Wellicht is de plaats ook van de belang, je hebt hem nu direct onder <head>. Probeer hem eens onder de <link> van de favicon.

Dank je, voor de decorator site was dit inderdaad het probleem, dit is nu opgelost.

Ik heb wel bij de aircoservice-elst site ontdekt dat de Web Clip alleen weergegeven wordt vanuit de home pagina.

Is het ook mogelijk om via elke andere pagina's dezelfde gedragingen te krijgen? dus bijvoorbeeld vanuit http://www.aircoservice-elst.nl/waarom-aircoservice/

Geduld is een schone zaak, in de afgelopen 24 uur had je zelf ook wat kunnen zoeken ;)

Het probleem is dat je een relatieve URL gebruikt:
HTML:
<link rel="apple-touch-icon" href="touch-icon-iphone.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="76x76" href="touch-icon-ipad.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="120x120" href="touch-icon-iphone-retina.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="152x152" href="touch-icon-ipad-retina.png">
Wanneer je dus op de pagina bent welke je aangeeft dan worden de afbeeldingen in de map "/waarom-aircoservice" gezocht terwijl ze in de root staan.

Een eenvoudige oplossing hiervoor is een "/" toe te voegen aan de paden.
HTML:
<link rel="apple-touch-icon" href="/touch-icon-iphone.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="76x76" href="/touch-icon-ipad.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="120x120" href="/touch-icon-iphone-retina.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="152x152" href="/touch-icon-ipad-retina.png">

ja inderdaad :-) maar ik kon hier niks meer over vinden.

Nu werkt het allemaal, bedankt!!!

Ik heb een SEO plugin geïnstalleerd, en sinds die tijd doet de bladwijzer op de ipad het niet meer, waar kan dit aan liggen?
Op de iphone werkt hij nog wel.

Hoe staat het met de paden naar de afbeeldingen? Kloppen deze nog?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan