bladwijzer per abuis verwijdert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinda S

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
In firefox 20 heb ik per abuis een bladwijzer verwijderd, kwam er pas achter nadat ik firefox opnieuw had opgestart.
Tijd tussen verwijderen en opnieuw starten firefox ongeveer 2 uur
Is er een mogelijkheid om deze bladwijzer nog terug te vinden - herstellen?
bvd voor hulp.

Belinda

Kun je dezelfde link niet terugzoeken in je History/Geschiedenis? Ik neem aan dat je de webpagina bezocht hebt en toen toegevoegd als bladwijzer?
History/geschiedenis: Ctrl-H toetscombinatie. Kies daar de juiste dag/periode waarin je die pagina bezocht had.

Tijs.

Ik ga er voor het gemak vanuit dat je windows 7 gebruikt.
Als je de bladwijzers die je nu hebt eerst eens wegschrijft:
Bladwijzers -> alle bladwijzers tonen -> importeren en reservekopie maken.
Deze heb je dan zeker.
Dan op:
C:\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxx.default-yyyyyy\bookmarkbackups staan oude bookmarks, bv bookmarks-2013-02-20.json.
xxxx en yyyy verschilt van installatie. Misschien is er zelfs geen yyyyyy.
Hier kun je van een paar dagen de bladwijzers terug halen door dit bestand te importeren, zie boven.
Die bladwijzer selecteer je dan en zet hem desnoods even in een tekst file.
Nu kun je kijken of je de net weggeschreven bladwijzers weer inlaadt en dan de verlorengegane link er weer bij zet.
Plakken en knippen uit dat tekstbestand en dan weer er een bladwijzer van maken.
succes ermee

In de eerste plaats bedankt voor de hulp.
Gekeken onder Geschiedenis maar daar staat helaas niets.
Voor Kostenzer - helaas werk ik nog niet met Windows 7 maar met XP en dan gaat het waarschijnlijk toch iets anders.
Het gaat om een bladwijzer die ik vandaag nog heb gebruikt maar door een stommiteit heb ik die verwijderd.
Uw reactie geeft mij toch weer een beetje hoop dat ik hem kan terughalen.
Belinda

Ps uw advies om een backup te maken van de andere bladwijzers heb ik direct gedaan, beter laat dan nooit.

Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> %appdata%\mozilla\firefox\profiles
Kijk of je daar dan je profielmap ziet, met daar weer die bookmarksbackups map

Tijs.

Hallo dnties,

Het is bijna niet te geloven, wat een kennis van computers!!!!
Met uw hulp is het gelukt en ben er erg blij mee.
Ik hoop dat u nog lang dit goede werk zult willen doen, wat moeten wij simpele gebruiksters zonder u.
Nogmaals hartelijk dank.
Belinda

Graag gedaan, maar kostenzer kwam met de zinvolle tip over de bookmarksbackups map, dus hij verdient een (groot) deel van de aardige woorden. :)

Wil je nog even de vraag als opgelost aangeven? Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan