Bladwijzer verschuift de tekst in document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doofenshmirt

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2011
Hallo,

Ik heb een aantal bladwijzers gemaakt in een word document , alleen als ik daar tekst in typ dan verschuift alle tekst na de bladwijzer .
Terwijl er nog plaats genoeg is voor de tekst voor hij bij het andere woord is .

De vraag : kan ik dit tegen gaan dat de tekst verschuift ?

Tekst bestaat uit karakters, dus als je tekst toevoegt, verschuift de rest. Hoe, hangt af van wat er in je document staat. Gebruik je verkeerd ingestelde tabs, bijvoorbeeld standaardtabs, en voeg je tekst in op een plek waar een stuk of wat tabs staan, dan heb je goede kans dat de tekst gaat schuiven. Heb je de tabs wèl ingesteld, en staat er dus maar één tab in je regel, dan zal de tekst vermoedelijk netjes op zijn plek blijven staan. Over het onzinnige gebruik van spaties om tekst uit te lijnen gaan we het hier uiteraard niet hebben ;)
Wil je er zeker van zijn dat teksten niet gaan schuiven, zet de tekst dan in een tekstvak, of gebruik een tabel.

Bedankt voor de info.

Ik gebruik eigenlijk bladwijzers om dat ik via Microsoft Visual Studio wat gegevens naar die bladwijzer schrijf.

Weet niet of het ook via een tekstvak gaat ?

Dus als ik het goed begrijp valt hier weinig aan te doen.

Er valt zat aan te doen, zolang je de tekst op plaatsen zet waarvan je de positie zeker weet. Dus goede tabstops, een tabel of een tekstvak. Daarbij kun je prima met bladwijzers werken. Die kun je namelijk bijna overal wel neerzetten; en vullen vanuit een ander pakket.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan