Bladwijzers importeren na backup lukt niet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter jackp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jackp

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2007
Hallo.

Heb net win 7 opnieuw geinstalleerd. Alles is prima gegaan alleen krijg ik de reserve kopie van mijn bladwijzers niet meer geimporteerd.
Als ik het bestand opzoek moet ik aan geven dat ik "alle bestanden" wil zien en niet "JSON" Dan klik ik mijn reserve kopie aan en zeg openen.

Dan krijg ik de melding "Niet-ondersteund bestandstype."

Wie kan mij helpen kan mijn bladwijzers niet missen.

HTML wordt geïmporteerd - JSON wordt "hersteld." U gebruikt met "importeren" dus de verkeerde optie.

Ik heb niet de importknop gebruikt. Zoals gezegd heb ik een reservekopie gemaakt en deze wil ik herstellen. Alleen kan hetJSON bestand niet meer terug halen.

Bladwijzers importeren na backup lukt niet.
alleen krijg ik de reserve kopie van mijn bladwijzers niet meer geïmporteerd.
Dat is jammer. Nieuwe versies van Firefox zouden meer problemen met json bestanden kunnen oplossen, kijk dus of het een recente versie is. Komen de datums van computer en json bestand overeen, json datum in de bestandsnaam is dus niet uit de toekomst?

Omdat het bestand van een andere computer komt moet je de permissies ervan controleren en zo nodig aanpassen. Deze fout komt veel voor. Het moet ook niet alleen lezen zijn.

Dit is de probleemoplosser van Firefox: http://kb.mozillazine.org/Unable_to_process_the_backup_file_-_Firefox

Hier staat ondermeer hoe je het "places.sqlite" kan verwijderen om Firefox automatisch de laatste json te laten herstellen nadat dit opnieuw opgebouwd is. Je verliest de browsergeschiedenis wel. Ik hoop dat het nog steeds zo werkt en dat je de plaats van de bookmarksbackup folder vinden kan. Dit is voor mij onbekend terrein.

Kan de nieuwe installatie van Firefox trouwens json bestanden produceren en herstellen wanneer je een backup maakt?

Als je op herstellen klikt zie je toch alle vorige reservekopieën met datum? Als je de meest recente aanklikt zou het geregeld moeten zijn, je hoeft in principe het bestand niet zelf op te zoeken.
Je hebt Win 7 opnieuw geïnstalleerd waar had je de herstelkopieën opgeslagen? Was dat op C: dan ben je ze waarschijnlijk kwijt, op een usb, externe of datapartitie zou je ze moeten terugvinden.
Heb je sync van FF niet ingesteld?
FF Sync.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan