Blanco (tussenregel) in keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

joellp

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2011
Hallo,

Ik heb twee vragen waarbij ik, na veel zoekwerk, niet uitkom.
Via een keuzelijst heb ik een soort lichtkrant/nieuwsvenster gemaakt, zie onderstaande afbeelding:

blanco regel.jpg

vraag 1
Is het mogelijk om een tussenregel tussen de berichten(records) te krijgen.
Bericht 1: De testversie staat online vanaf volgende week.
Bericht 2: Gelukkig nieuwjaar.

Hiertussen zou ik graag wat ruimte willen/blanco regel.

vraag 2
Zoals je constateert bij Bericht 1 past het deel "vanaf volgende week" niet meer in de keuzelijst.
Is er een manier dat dit bericht automatisch verder gaat op de volgende regel zodat je het hele bericht ziet.

Alvast bedankt!

Dat is een compleet verkeerd gebruik van een keuzelijst, en gaat dus ook nooit werken. Keuzelijsten laten waarden zien uit een onderliggende tabel, en dat is het. Waarom wil je dit in een keuzelijst, en niet in een tekstvak?

Omdat ik bij een keuzelijst de mogelijkheid had gevonden om de "nieuwsberichten" van de afgelopen week te tonen, namelijk:

Between Date() And Date()-"6"

Bij een tekstvak krijg ik maar één record te zien, namelijk de eerste

Dat kan met een tekstvak ook. Mits je het op de juiste manier doet natuurlijk.

Ok, en heb jij enig idee waar ik deze functie invoer?

En met een tekstvak kan ik dus wel met één record op een nieuwe regel beginnen (vraag 1) en tekst door laten lopen (vraag 2)?

Tekst laten lopen op een (niet-gebonden) tekstvak doe je met het Timer event. De inhoud van het tekstvak bepaal je bij de gebeurtenis <Bij Laden> o.i.d. van het formulier, of als de inhoud afhankelijk is van specifieke records op je formulier, dan <Bij Aanwijzen>. Je haalt de inhoud op met een Recordset, die dus flexibel kan zijn zoals nu. Waarschijnlijk kun je dezelfde query gebruiken die je nu onder de keuzelijst hebt hangen. Die recordset lees je uit in een variabele, en die variabele laat je dan steeds een letter opschuiven. Je leest dus eerst de gewenste tekst uit die je in een variabele zet, en vervolgens ga je het tekstvak op het formulier vullen met de inhoud van de variabele. Wil je de tekst statisch, dan hoef je verder weinig te doen. Wil je hem laten lopen als een lichtkrant, dan moet je de inhoud van het tekstvak steeds opnieuw vullen. Dat gebeurt dus met het Timer event. Je leest dan het tekstvak uit, pakt de eerste letter er uit en plakt die er achteraan weer aan vast, en zet de nieuwe tekst weer terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan