• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

blanco veld in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

bojan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Hallo experts,

Ik wil een resultaat van een eenvoudige formule in een andere cel hebben, maar alleen als er ook wat te berekenen valt. Anders wil ik de 'resultaatcel' blanco houden.

Dus alleen als er bijv. gegevens in de kolom 'aantal' en 'prijs' staan, moet er ook iets in de 'kosten'-cel komen.

Tot nu toe verschijnt bij alles wat ik probeer een hardnekkige nul in de 'kosten'-cel als er niets in de andere cellen staat.

Hoe krijg ik die irritante nul uit beeld? Het is vast heel simpel, maar ik kom er niet uit.

BVD, Bojan

Hi Bojan,

In het menu "extra" -> "Opties", dan het tabblad "weergave" selecteren en dan de optie "Nulwaarden" afvinken.

Greetz,

Joske

Toppie

Joske,

je wilt niet weten hoe lang ik hiervoor in formules heb zitten pielen.

Dank voor je snelle en adequate reactie; super!:) :)

Nulwaarden instellen heeft als nadeel dat het voor het gehele excelblad geldt.
Nu zie bijlage als 1 van beide niet is ingevuld dan leeg.

Bijlagen

resultaatcel blanco houden...

Hi,
Het is mij ook gelukt om nul-waarden te "verstoppen" en alleen wil ik nog ook andere "#N/A"waarden verstoppen/verbergen...

Het formule "#N/A" is ontstaan omdat in andere 3 kolommen nog geen aantal, prijs en korting zijn gevuld.
Als ik deze 3 cellen heb ingevuld, dan verdwijnt "#N/A" vanzelf en komt er juiste bv korting op.

Hopelijk kan 1 van jullie mij uit de brand helpen en als het lukt, zou het super geweldig zijn (dan is mijn overzicht netjes en duidelijk te lezen)

Groetjes,
Ewoud

Hi,
Het is mij ook gelukt om nul-waarden te "verstoppen" en alleen wil ik nog ook andere "#N/A"waarden verstoppen/verbergen...

Het formule "#N/A" is ontstaan omdat in andere 3 kolommen nog geen aantal, prijs en korting zijn gevuld.
Als ik deze 3 cellen heb ingevuld, dan verdwijnt "#N/A" vanzelf en komt er juiste bv korting op.

Hopelijk kan 1 van jullie mij uit de brand helpen en als het lukt, zou het super geweldig zijn (dan is mijn overzicht netjes en duidelijk te lezen)

Groetjes,
Ewoud

Ewoud

pik niet de vraag van iemand anders in. Begin je eigen vraag en plaats indien nodig een linkje naar deze topic.

Wigi,

Hoezo "pik niet de vraag van iemand anders in"???

Ik heb een vraag die ik zelf niet kan uitkomen, het is ook hele andere vraag dan nulwaarden...
Ik zocht naar deze oplossing over nulwaarden en daar ben ik natuurlijk blij mee dat deze voor mij ook opgelost is, alleen wil ik nog vragen over andere formule #/NA die wil ik ook laten "verstoppen", alleen hoe....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan