blauw blokje op beeldscherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter 12mar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

12mar

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2012
Hallo,

Sinds n dag of twee verschijnt met grote regelmaat n blauwblokje op mijn beeldscherm.
Midden in het beeld en er staat het volgende op:

input select

D-sub DVI

Ik heb geen idee hoe het er komt en hoe ik dat op kan lossen.
Het beeld scherm is n 19 inch Benq t905

Mijn hoop is dat iemand het weet en me uit kan leggen hoe ik dit op los.
Alvast hartelijk dank.

12mar

dat heb ik nu net dus gedaan, alles eventjes goed aangeduwd en de laatste tien minuten is het blokje nog niet weer opgedoken :D
hartelijk dank!!!

grtz,
12mar

en helaas....... het blauwe bolkje is hardnekkig en verschijnt weer steeds......
stekkers nogmaals nagekeken, maar heeft geen effect, althans niet blijvend

gr.
mar

Probeer dan maar eens een nieuwe kabel

BTW welkom op helpmij.nl :thumb:

is ook n optie, morgen maar n andere kabel halen dan.
dankje voor je welkom.
Het is uitermate prettig dat er zo snel wordt gereageerd.
Thx!!

grtz,
mar

Als het zo is dat dat blauwe blokje óver normaal leesbare (Windows-)vensters of (BIOS-)tekst heen staat [oftewel: Het scherm is zelf niet kapot, en er komt 'beeld' vanaf je computer], dan is het een instelling van je OSD (On Screen Display), dus van de monitor zelf.
Kijk in dat geval in de handleiding van je Benq hoe je de OSD (snel) weer kunt laten verdwijnen.

Tijs.

het komt idd over het gewone beeld heen.
zelf had ik het vermoeden dat onze lieftallige zeer gek op computers zijnde kleinzoon aan wat knopjes had gezeten....
hij is echter te klein om te vragen aan welke hij heeft gezeten.
van het beeldscherm zelf reageren de knopjes niet meer.

grtz,
mar

Kijk eens of die knopjes nu misschien 'vast' zitten (dus ingedrukt blijven). Wellicht kun je dat dan weer loskrijgen.
Indien niet, dan zou ik bellen met Benq voor hulp:
Nederland: Technische Support Helpdesk: 0900 2367 669 (0,10 cent p/minuut)
België: Technische Support Helpdesk: +32(0)26453252

Tijs.

de knopjes zitten niet vast verder, ze zijn wel allemaal beweegbaar, maar geen van allen reageert.
thx voor t telefoonnummer!

grtz,
mar

inmiddels ook ff n mail gestuurd naar ze, hoop dat ze me wat wijzer kunnen maken

grtz,
mar

Om nog even te laten weten hoe het verder is gegaan:
Contact opgenomen met BenQ via mail, vlotte reaktie terug, duidelijk antwoord ook. Volgens BenQ zou de melding aangeven dat we n DVI kabel naar de pc hebben. Slechts op enter drukken zou afdoende moeten zijn om die melding te laten verdwijnen. Omdat dat niets uithaalde werd n reparatie aangeboden, mits er nog garantie op zit. Het beeldscherm is uit 2007, dus dat zit er niet meer op. Er werd overigens netjes meegedeeld dat n mogelijke reparatie in dat geval te duur zou uit gaaan vallen ivg met de aanschaf van n nieuw beeldscherm.
Kortom, leuk verjaarskadootje;)

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en reageren!!

grtz,
mar

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan