blauw scherm: 0x0000007E

Status
Niet open voor verdere reacties.

mokum_hooligan

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Ik heb vanmiddag nieuwe onderdelen gekocht voor mijn pc een mobo,processor, geheugen en 2 videokaarten. Nu is het probleem dat als ik mijn pc opstart ik een blauw scherm met deze foutmelding krijg 0x0000007e nu heb ik gekeken in veilige modus en daar heb ik geen errors in systeem alles doet het goed hd heeft op c nog 2 gig ruimte dus alles lijkt in orde en toch krijg ik hem niet aan de praat. Nou had ik bij microsoft gekeken en nu lijkt het erop dat het te maken heeft met sp2 die misschien niet goed werkt met de beeldscherm dirvers ofzo. Is er iemand die mij hier iets meer duidelijkheid in kan geven??
Mochten er vragen zijn hoor ik het wel.

Bvb dank,

Patrick.

Amd 4200+, Dfi RDx200 CF-DR mobo, 2,0 gig geheugen, 40 & 250 gig hd, win xp met sp2 en 2 x Asus aex 1600 xt videokaart

0x0000007e kan met veel verschillende drivers samenhangen zowel video als audio of andere hardware/software drivers en zijn er ook verschillende typen van 0x0000007e meldingen. Ik zelf kreeg in het verleden vaak dit error vanwege een video driver probleem en kan me herinneren dat er bij de errormelding (bsod) een .sys bestand werd vermeld als veroorzaker..
Kijk nogmaals naar deze error of een zulke melding wordt gemaakt over een .sys file of deïnstalleer je audio en Video drivers eens en zie wat gebeurt en installeer deze opnieuw met de laatste nieuwe update of een vorige type.. :)

http://support.microsoft.com/?kbid=321637&sd=RMVP

en heb je windows xp wel op nieuw geinstaleerd ?
lijk me dat je de hard drive gewoon zo gelaten had en de install van xp dus ook

Ja ik had hem bij de eerste pogingen gewoon zo gelaten maar nu het toch niet lukte heb ik hem geformateerd (moest toch een keer gebeuren) en nu had ik beeld (standaart instellingen dus grote pictogrammen) tot dat ik de bijgeleverde display drivers instaleerde en nu als ie opstart en me buroblad moet tevoorschijn komen dan slaat me monitor uit er is dus iets niet goed weet alleen nog niet wat.

Mocht iemand het weten,

Bvb dank,

Patrick.

ok je heb dus 2 video kaarten
heb je de extra stroom er van ook aan gesloten ?
hoe zwaar is je voeding ?

Na nogmaals 2 x het boekje te hebben doorgepluist toch maar besloten 1 kaart eruit te trekken en toen had ik wel beeld. Op de website van dfi gekeken en daar vondt ik een duidelijkere uitleg wat ik in de bios moest veranderanderen en nu doet ie het met 2 kaarten. Bedankt voor de hulp.

Patrick.

hmm welke type dfi nforce 4 heb je?
ik heb aardig wat verstand van deze setup namelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan