Blauw scherm bij het opstarten van Windows Xp behalve in veilige modus

• Onderwerp starter Onderwerp starter LeViN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LeViN

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2002
Hallo, sinds twee dagen heb ik steeds een blauw scherm als windows xp prof opstart. De code luidt stop ox0000007e (0xc0000005, 0xf894cfc8, 0xf894ccc4). Ik heb een beetje rondgekeken op het internet om een oplossing te vinden en microsoft biedt de volgende hulp aan bij deze stopcode. link Zoals je kunt raden heeft dit echter niet geholpen. Ik heb alle 6 onbekende schakelprogrammas verwijderd, maar het blauwe scherm blijft.

Toen had ik dus het idee om Windows Xp te upgraden door te booten met de XP cd, maar de cd wordt niet herkend (no cd in het bios). Daardoor kan ik weer niet verder. Het systeem terugzetten door systeemherstel te gebruiken heeft ook niet geholpen.

Het feit dat ik telkens een blauw scherm kreeg heb ik eerder gehad. Toen hielp het om eerst in de veilige mode bij systeem32 enkele bestanden te verwijderen en dan opnieuw op te starten, maar dat mag zelfs nu niet baten. Ik heb deze pc nu al zo'n 5 jaar en het is pas sinds kort dat ik hier last van heb.

Heeft iemand een oplossing? Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Zou het misschien zo kunnen zijn dat je op de installatie cd een paar extra drivers moet bijvoegen, uiteraard branden op een nieuwe cd. Hier kun je nLite voor gebruiken.

Microsoft zei:
* computer may not have sufficient disk space
* computer bios may not be compatible with windows
* incompatible video adapter drivers
* damaged ram
* damaged device driver or system service
oftewel:
* Heb je nog genoeg ruimte op je HDD?
* Bios flashen
* heb je nieuwe drivers geinstalleerd? (zo ja, herstelpunt)
* memtest
* alsnog herstelpuntje

Je cd-speler word helemaal niet herkent in de bios?
Kaduuk?

Doe eerst eens memtest (is ook via USB mogelijk)

Zou het misschien zo kunnen zijn dat je op de installatie cd een paar extra drivers moet bijvoegen, uiteraard branden op een nieuwe cd. Hier kun je nLite voor gebruiken.
Ik zou niet weten welke drivers ik voor de verschillende schakelprogrammas zou moeten hebben. Er staat geen echt merk of productnaam bij.
oftewel:
* Heb je nog genoeg ruimte op je HDD?
* Bios flashen
* heb je nieuwe drivers geinstalleerd? (zo ja, herstelpunt)
* memtest
* alsnog herstelpuntje

Je cd-speler word helemaal niet herkent in de bios?
Kaduuk?

Doe eerst eens memtest (is ook via USB mogelijk)
Ik heb verschillende gig aan ruimte.
Bios flashen heb ik even overgeslagen omdat het nogal riskant kan zijn en het wellicht onnodig is.
De drivers die bij de verschillende bestuursprogrammas (d347bus)staan zijn lastig te vinden.
De cdspeler wordt wel herkend in de bios, maar bij het booten is het eerder dat de bootable xp cd niet wordt herkend.

Ik ga memtest eens proberen. Wordt vervolgd.

Memtest heeft ook niet geholpen. Heeft iemand nog tips?

Ga eens in veilige modus, en verwijder dan via apparaatbeheer je videodrivers..
Start daarna opnieuw op, kijk of je wel in windows kan komen..
Zo ja, download de nieuwste videodrivers van de site van de fabrikant van je graka en installeer die..

Sorry maar in zijn uitleg staat dat hij juist ook niet meer in de veilige modus kan komen. Is er een mogelijkheid om windows 7 te installeren of dat je via één of andere manier aan een installatie cd komt waar alle up to date drivers op staan??

Soort van vooruitgang

Ik kon wel gewoon in de veilige modus. ;)

Toen ik de harde schijf aan een andere pc heb bevestigde, kreeg ik nog steeds een blauw scherm. Ik heb toen besloten Windows opnieuw te installeren (over de oude installatie heen). Na her-installatie werkte Windows prima en had ik de beschikking over mijn oude bestanden.

Nadat ik de harde schijf echter weer aan mijn eigen pc had bevestigd kreeg ik, in plaats van het oude vertrouwde blauwe foutmeldingsscherm, een zwart scherm. Het leek alsof hij maar op Windows bleef wachten.

Ik word er inmiddels een beetje gek van. Wat is er nu aan de hand en hoe fix ik dit?!

Alle hulp wordt erg gewaardeerd.

Windows moet je uit instaleren op de computer waarvoor je hem gaat gebruiken.
Als je die HDD nu aan je andere pc hangt, zul je waarschijnlijk zien dat windows het daar wel op doet

Windows moet je uit instaleren op de computer waarvoor je hem gaat gebruiken.
Als je die HDD nu aan je andere pc hangt, zul je waarschijnlijk zien dat windows het daar wel op doet
Ik weet niet of ik je helemaal volg. Kan je het misschien anders formuleren?

Mijn ervaring met windows-installaties is dat je Windows moet installeren op de computer waarvoor je hem gaat gebruiken.

Kan je je Windows dus niet gewoon opnieuw installeren op die HDD, terwijl die aan je eigen pc hangt. (dus de pc die nu telkens kuren heefT)

Op mijn pc word niet herkend dat er een Xp installaciecd cd in mijn speler zit, dus dat gaat niet. Ik zie nu echt slechts een zwart scherm met een streepje. Veilige modus werkt ook niet meer.

Je zou toch denken dat er na een nieuwe Windows install niets meer aan de hand kan zijn. :(

Ligt dat zwarte scherm nu dan aan mijn moederbord, geheugen, iets anders? Wat kan het zijn? Nieuwe pc kopen?

Laatst bewerkt:
CD First Boot

De BIOS-instellingen veranderen misschien ?

Heb ik geprobeerd. Ondanks dat ik in de BIOS verschillende opstartmodus heb geprobeerd word de cd niet herkend.

dat knipperende streepje ligt aan je windows-installatie en/of je hdd
In een andere pc werken beide windows en mijn harde schijf wel gewoon. :confused:
Ik betweijfel of het daar aan ligt. Eerder herkende hij de windows cd bij het opstarten ook niet, maar kon ik in de veilige modus wel de cd afspelen. De brander speelde dvd's ook gewoon af.

Ik heb er niet veel verstand van, maar is het misschien een moederbord probleem ofzo?

Maar installeren op de pc waarvoor ik hem ga gebruiken is dus geen optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan