Blauw scherm bij opstarten (computer doet niets meer)

• Onderwerp starter Onderwerp starter roog
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roog

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Hallo,

Vandaag heb ik middels een hulpprogramma nieuwe drivers getracht te installeren op mijn Toshiba laptop. Dit had ik beter niet moeten doen want nu start de computer niet meer op. Na het aanzetten verschijnt er een blauw scherm met de fout meldingen:

0x0000000000000003 (0xFFFFFA800864CB30, 0xFFFFFA800864CE10, 0xFFFFF800033CD8B0)

Ik weet weinig van computers en ik hoop dat iemand mij duidelijk kan uit leggen wat ik het beste kan doen (behalve dit voortaan te laten..:().

Ik heb bij de laptop geen Windows cd erbij gekregen.

Vr. Gr.

Roog

Hoi,
probeer in de veilige modus (F8 trommelen tijdens de boot) de pc op te starten, ga naar apparaatbeheer en kies bij die divers die ge-update zijn (eigenschappen) voor "vorig stuurprogramma terugzetten".

Hoi Mik,

Dit heb ik getracht te doen echter geeft ie dan aan dat ie een opstartherstel gaat uitvoeren. Dit lukt echter niet en start ie weer opnieuw op met hetzelfde blauwe scherm.

Je hebt die drivers niet bij Toshiba opgehaald maar middels e.o.a. driversoftwareprogramma?
Jouw Bug_Chek_Code (Eng)
Voorgestelde oplossingen Microsoft (Eng).
Mogelijke andere optie als je hem in een winkel hebt gekocht, ga naar de winkel en vraag of ze hem willen herstellen met een Win 7 dvd.
Of wellicht dat je een kennis hebt die een Win 7 dvd heeft.
Je hebt geen backup van je data? Terugzetten naar fabrieksinstellingen is ook een optie.
Voor een evt. backup van je data kun je HirensBootCd gebruiken. Zorg dat je pc van het cd-station opstart en kies in het zwarte d.m.v. de pijltjestoetsen voor Mini XP. Van daaruit kun je alle belangrijke bestanden backuppen naar een externe of stick.

Laatst bewerkt:
Helaas heeft dit niet gewerkt. Ik zag wel dat er nog een foutmelding stond en dit is 0x000000F4 (deze staat niet tussen haakjes.)

Ik ben idd zo stom geweest om zonder backup te maken. Ik heb de computer via internet gekocht en er zit geen Windows cd bij. Is er een mogelijkheid te herstellen zonder dit?

image.jpg

Hierbij het getoonde blauwe scherm met de foutmeldingen. Excuus maar kan hem niet roteren aangezien deze met de iPad is gemaakt.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is jouw Bug_Check_Code (Eng).
Er is mogelijk iets ernstigs fout gegaan met die driversupdate.
F8 is mogelijk niet de juiste toets voor de veilige modus van jouw laptop, geef het model, type en bitsversie (32 of 64 bit) even door (neem aan dat je Home Premium hebt?).

Super bedankt voor de hulp!

Ik was hier idd al bang voor:(.

Het betreft een Toshiba Satellite L650-1MN met Windows 7 home premium. Volgens mij is dit 64 bit maar dat weet ik niet zeker.

Hoop dat je voldoende gegevens hebt

Nou de gebruiksaanwijzingen zijn ook niet meer wat het is geweest. Heb je al andere toetsen geprobeerd om in de veilige modus te komen? Geen boekje erbij zeker?

Probeer de nul (0) toets tijdens opstarten om in de veilige modus te komen.

Vervelende is dat ik niet meer kan zien hoe dat programma heet. Staat waarschijnlijk nog wel wat op mijn externe harde schijf maar die moet ik ergens anders even gaan aansluiten om er achter te komen. Was wel een bekend programma.

De gebruiksaanwijzing van de computer moet ik nog wel ergens hebben liggen. Helaas werkt geen andere knop om verder te komen.

Veilige modus heb ik gedaan alleen dan gaat ie naar opstartherstel en dan loopt het weer op niks uit. Is ook de eerste (en de laatste) keer dat ik zo'n programma gebruik..

Hoop echt dat jullie nog wat kunnen bedenken..

image.jpg

Lukt ook niet, kom alleen hier uit.

Ik heb trouwens Avast en malware bytes die automatisch opstarten. Firewall betreft zondalarm.

image.jpg

Tot dit scherm kan ik komen en daarna kom ik weer in het blauwe scherm.

Ja, helaas werkt de 0 ook niet.

We gaan morgen evt. verder of er moeten nog andere oplossingen aangedragen worden,ik mis anders m'n hele film. :o

Sorry man:).. Kwam nog wel even tot hier:

image.jpg

Misschien kan je zeggen welke ik nu misschien al kan aanklikken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan