Blauw scherm bij opstarten windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Typhoonnl

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Bij het opstarten van mijn windows xp, krijg ik iedere keer de volgende foutmelding:

P05-04-09_1910.jpg

Heel soms na tig keer opstarten wil die er nog weleens doorheen komen, en heb als ik er doorkwam, diverse schijf controles uitgevoerd, anti virus scan, defragmentatie, met behulp van tuneup utilities 2009 verschillende "reparaties" geprobeerd, maar tevergeefs... heeft iemand enig idee hoe ik dit zeer irritante probleem kan oplossen?

vriendelijke groet,

Start 's op in de veilige modus (F8)
En graag wat meer info,recent nieuwe drivers geïnstalleerd? Welke pc(specs),hoe oud,wanneer of na wat is 't probleem ontstaan?Start 'ie wel nog op in veilige modus?hoeveel geheugen? enz.

Laatst bewerkt:
FOUT!
Wat ik deed was Recente Juiste Instellingen Die Werkten en toen deed hij het bij mij weer!
Probeer dat is!;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Een stop 0x08E met de vermelding Win32k.sys duidt meestal op geheugen problemen. Laat het geheugen eens testen met Memtest86.
http://www.memtest86.com/download.html

@stefan95,
Hoezo "Fout"? Graag niet direct aangeven dat iemand "Fout" zit. Mik Zjegger stelt normale vragen.;)

Laatst bewerkt:
Als je wat externe apparaten heb ingeplugt via usb of iets dergelijks eerst deze even eruit halen en dan kijken of je de fout nog krijgt met opstarten.

m'n computer is nu voorbij de foutmelding, k heb wat ruimte op mijn C schijf vrij gemaakt, daar was nog maar een paar mb over. maar nu heb ik een andere fout..

even wat specs van m'n pc:

AMD Athlon dual core 2.4
2 x 1 gb ram ddr2 800 mhz (2 verschillende fabrikanten)
Asus Geforce 8800 GT 512 MB
2 x 1 HDD
- IDE 20 gb ( hier staat windows op)
- SATA 320 gb

de computer dateert uit 2007/2008

alleen nu krijg ik een andere fout. wat ik merk is dat bij de eerste foutmelding, m'n c schijf stopte met schrijven, nu lijkt de computer eigenlijk gewoon op te starten alleen krijg ik een vaag beeld met een blauwe balk, die ik tevens kan verschuiven. Windows lijkt op de achtergrond gewoon te draaien, alleen dit beeld blijft maar staan.. Hoewel ik zelf denk dat dit misschien met mijn ram geheugen te maken heeft, lijkt het me aan de andere kant onwaarschijnlijk omdat het ram geheugen nog niet eens zo oud is..

P09-04-09_0941.jpg

Laatst bewerkt:
*EDIT*

Computer kan opstarten in veilige modus, zowel met als zonder netwerk-instellingen.
Alleen de memory-test, kan niet worden geopend in veilige modus.

Alle externe apparaten verwijderd, en opnieuw opgestart

maar nog steeds het zelfde probleem als in de afbeelding van post #6

Laatst bewerkt:
Bij het scherm van post #6 drukte ik op enter en toen kwam ik windows weer in, althans totdat ik weer het zelfde scherm zag als bij de 1e post... ik zal proberen de computer op te starten met een enkel ram geheugen, en deze zal ik dan afwisselen om te kijken of het misschien aan het ram geheugen ligt..

Dat wat je aanhaalt, van lijkt me sterk dat het RAM geheugen defect is, want het is nog niet zo oud, zegt helemaal niks.

Ik heb setjes gehad die waren direct uit de winkel al niet goed.

Memorytest moet je niet onder Windows doen in veilige modus of wat dan ook.

Je moet Memtest86+ downloaden, op een cdtje branden en, dan die CD booten.
Laat hem een paar uur draaien en kijk dan of er fouten uit gekomen zijn.

http://www.memtest.org/download/2.11/memtest86+-2.11.iso.zip

Als je heel snel wilt testen haal je 1 bankje geheugen eruit,kijk wat 'ie doet,als 'ie 't dan goed doet weet je dat 't evt aan dat geheugenbankje ligt zoniet dan 't andere bankje eruit en 't andere er weer in. Je zei in #6 dat je nog maar 'n paar MB over had op je systeempartitie dat is natuurlijk écht te weinig windows heeft ruimte nodig om bestanden te kunnen verplaatsen,schijfdefragmentatie heeft al 15% van je schijfruimte nodig om te kunnen defragmenteren,je wisselbestand heeft ruimte nodig als je de grootte door 't systeem hebt laten bepalen,kortom om je OS goed te laten werken moet je toch minimaal zorgen dat je 25% vrije ruimte hebt! Anders vraag je om problemen!

Als je heel snel wilt testen haal je 1 bankje geheugen eruit,kijk wat 'ie doet,als 'ie 't dan goed doet weet je dat 't evt aan dat geheugenbankje ligt zoniet dan 't andere bankje eruit en 't andere er weer in. Je zei in #6 dat je nog maar 'n paar MB over had op je systeempartitie dat is natuurlijk écht te weinig windows heeft ruimte nodig om bestanden te kunnen verplaatsen,schijfdefragmentatie heeft al 15% van je schijfruimte nodig om te kunnen defragmenteren,je wisselbestand heeft ruimte nodig als je de grootte door 't systeem hebt laten bepalen,kortom om je OS goed te laten werken moet je toch minimaal zorgen dat je 25% vrije ruimte hebt! Anders vraag je om problemen!

iig bedankt voor de tip, maar t lijkt me niet echt dat hierdoor m'n computer niet meer opstart..? in veilige modus heb ik m'n schijf aardig wat opgeschoont maar nog steeds hetzelfde probleem..

Ook heb ik de memory boot test gedaan.. maar daar kwam niks uit, toch heb ik ook nog geprobeerd om het ram geheugen te verwijderen en de computer te laten opstarten met een enkel ram geheugen. maar tevergeefs

Zelfs met alléén de aansluitingen van de Voeding,Toetsenbord,Muis en Monitor start hij niet op.

Ik ben erachter wat het blauwe balkje is.. dat is het gebruikers aanmeldt venster.

Het lijkt erop wanneer de computer windows ingaat dat hij vastloopt. Ik zie het beeld van m'n computer formatteren steeds dichterbij komen.. iemand nog een superieur idee?

iig bedankt voor de tip, maar t lijkt me niet echt dat hierdoor m'n computer niet meer opstart..? in veilige modus heb ik m'n schijf aardig wat opgeschoont maar nog steeds hetzelfde probleem..

Ook heb ik de memory boot test gedaan.. maar daar kwam niks uit, toch heb ik ook nog geprobeerd om het ram geheugen te verwijderen en de computer te laten opstarten met een enkel ram geheugen. maar tevergeefs

Zelfs met alléén de aansluitingen van de Voeding,Toetsenbord,Muis en Monitor start hij niet op.

Ik ben erachter wat het blauwe balkje is.. dat is het gebruikers aanmeldt venster.

Het lijkt erop wanneer de computer windows ingaat dat hij vastloopt. Ik zie het beeld van m'n computer formatteren steeds dichterbij komen.. iemand nog een superieur idee?

Als je met Memory Boot Test, Memtest86+ bedoelt, dan kan je je richten op de HDD, zoek uit welk merk en model HDD je hebt en dowload de juiste DFT tool van de site van de fabrikant, voer de long test uit, niet de short test want die hoeft niet altijd alle fouten te ontdekken, aangezien deze minder grondig is.

Als dat is uitgesloten, ga je toch echt richting formatteren ja. Al zou ik persoonlijk eerst beginnen met formatteren voordat ik Hardware ging testen. Maar is maar net welke volgorde je aanhoudt.

Edit: Je kan ook de windowsinstallatie proberen te herstellen met de Windows cd, maar dat raad ik je eigenlijk niet aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan