Blauw Scherm / Blue Screen Of Death

Status
Niet open voor verdere reacties.

Down-Under

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik probeer voor iemand een probleem op te lossen. Als deze persoon zijn virusscanner start dan knalt de pc eruit nadat de plus minus 30.000 items heeft gescaned. Het is ook niet meer mogelijk de viruscanner te updaten. Uninstall heb ik al een keer uitgevoerd, volledig dus ook met de tool van mcafee. Het blauwe scherm treedt ook zo'n 3 maal per dag op ook zonder te scannen. De volgende message staat in het blauwe scherm.

Drive-irql-not-less-or-equal

Technische informatie:
0x000000D1 (0x00000010, 0x0000002, 0x000000, 0xF73E71A0)

IASTOR.sys adress F73E71A0 base at F73D8000 datestamp 40E1B22A

Pc gegevens:

Dell Dimension 9150 (3.0GHz, 800FSB, 2 x 1MB Cache) , 2048MB DDR2 533MHz (4x512) memory.

Hopelijk kan iemand mij er mee helpen.

Groet Sander

Had je al bij Dell geïnformeerd?
Lijkt mij een vrij nieuwe computer, waar nog garantie op zit.

Misschien een Intel SATA driver probleem, installeer eens de laatste voor die chipset.

BSod

Hallo,
De oplossing was twee bepaalde SATA drivers installeren. Hierna ontstond er een ander blauw scherm met een andere text. Ik dacht laten we nu maar xp opnieuw installeren. Toen ik via de cd wilde booten kwam er weer een blauw scherm nadat de cd de stuurprogramma's aan het laden was. De volgende text verscheen. pci.sys. Nu kan ik dus niet eens formatteren en daarna installeren.
Iemand hiervoor een oplossing?
Alvast bedankt!
Groet

Hoi !

Al contact opgenomen met Dell ?

Bij een klant van mij was o.a. een BIOS-update noodzakelijk om dit probleem op te lossen !

Als je even googled zie je dat veel Dell-machines hiermee te kampen hebben.

Succes,

Harry.

Ik heb diagnostigs gerund en de harde schijf bleek defect. Allemaal bedankt voor jullie hulp!
Groeten Sander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan