Blauw scherm (crash dump?) na inlog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerone22

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2011
Hallo,

De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat mijn laptop na inloggen op blauw scherm gaat. Hij start gewoon op.. dan log ik me in. Hierna duurt het ongeveer 1 min. en dan gaat ie op blauw scherm.
Er wordt iets gezegd over een crash dump, maar voordat ik tijd heb om het te lezen start ie hem vanzelf al opnieuw op.

Dit gebeurd niet altijd en soms (zoals nu) kan ik er gewoon mee werken.
Als ie dan een keer goed opstart geeft ie de volgende melding:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.48
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: a
BCP1: 00000074
BCP2: 00000002
BCP3: 00000001
BCP4: 82E75784
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\022011-27300-01.dmp
C:\Windows\Temp\WER-98842-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast erg bedankt. ;)

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie besturingssysteem).
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
download BlueScreenView en plaats hier een screenshot e/o log daarvan.
Succes.

Laatst bewerkt:
HP Probook 4320s
Intel Core i3 CPU M330 @ 2.13GHz
RAM: 2,00 GB
32-bit

Windows 7 Professional
AVG Free
CCleaner

Het probleem is volgens mij zo ineens ontstaan. Ik kan me niet herinneren wat ik voordat het probleem zich voordeed gedaan heb.

Bij het opstarten kun je ESC drukken. Dan kom je in zon gedeelte waar je van alles kan doen, o.a. met BIOS. Hier heb ik van alle testen uitgevoerd. Memory test, Hard drive test, Start-up test, etc. etc.

Alvast erg bedankt!

Bijlagen

• BSV screen2.jpg
    BSV screen2.jpg
    106,2 KB · Weergaven: 127
  • BSV screen1.jpg
    BSV screen1.jpg
    103,8 KB · Weergaven: 88
Als ik me goed herinner heb je op de laptop een programma, HP update o.i.d. dat je updates van HP bijhoudt e/o aanbiedt, klopt dat?

En al die updates zijn ook geïnstalleerd die aangeboden werden? Zo ja, kreeg je die BSOD's na updates van HP of wellicht na updates van Microsoft?
(die op automatisch staat neem ik aan?)
Hoelang heb je al ongeveer last v.h. probleem?

Laatst bewerkt:
Update van Microsoft is het niet, want dat is te lang geleden dat ik die heb gehad.
Nadat ik dit blauwe scherm gedoe steeds kreeg ben ik wel met die HP tool gaan optimaliseren, maar dit heeft niet geholpen.

Voordat het blauwe scherm kwam heb ik volgens mij niks met HP update gedaan.

Heb je recent iets geïnstalleerd, denk aan andere virusscanner o.i.d.

Ik zit even te kijken in configuratiescherm bij programmas.
AVG 2011 heb ik 27/1 geinstalleerd. Toen was het probleem nog niet, dus dat kan het niet zijn.

Het meest recent wat ik heb geinstalleerd is Logitech Setpoint op 10/2.. Volgens mij begon een week later ofzo dat blauwe scherm.. dus dat kan het denk ik ook niet zijn.

Verder heb ik op 8/2 Dropbox, Tweetdeck, Nokia Ovi Suite geinstalleerd. En Google Chrome heb ik overnieuw geinstalleerd die datum.

Doe eens het volgende:
Windowstoets + r
typ
msconfig
enter
ga naar tabblad opstarten en vink alles uit behalve je antivirussoftware en evt. software voor je draadloos internet.
Herstart en kijk wat er gebeurt, (krijg je alsnog een BSOD schakel dan ook de antivirussoftware uit) start alles normaal op dan kun je 1 voor 1 die andere zaken weer aanvinken (dus iedere keer als je een item hebt aangevinkt op toepassen klikken en herstarten) totdat je de veroorzaker gevonden hebt.
Vink ook uit "de computer opnieuw opstarten" bij geavanceerde systeeminstellingen.
Windowstoets + Pause/Break
kies: geavanceerde systeeminstellingen>opstart- en herstelinstellingen>instellingen>de computer automatisch enz.
Het evt. blauwe scherm blijft nu staan.
Maak voor de zekerheid van tevoren een systeemherstelpunt. (systeembeveiliging)
Wat je ook nog even kunt testen is opstarten in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) maar ik verwacht niet dat je dan een BSOD krijgt, maar je kunt 't ook niet uitsluiten.

Laatst bewerkt:
Dank voor deze tips.
Nu komt het niet altijd voor dat ik gelijk na startup zon blauw scherm krijg.
Soms ook gewoon zo ineens als ik op de computer bezig ben.
Dus programma's uitzetten bij opstarten zou het neit kunnen uitsluiten.

Verder heb ik die instelling gewijzigd, waardoor het blauwe scherm blijft staan.

In veilige modus ben ik even geweest, maar heb ik geen blauw scherm gekregen.

Ik heb ook even gekeken bij systeemherstel. Het herstelpunt vóór het akkefietje met het blauwe scherm was december 2010.. daarna heb ik pas weer een herstelpunt van 18 feb 2011. Ik zou hem terug kunnen zetten naar december 2010, maar zou dit nut hebben?

Ik hoor het wel.

Dankje!

Als je maar af en toe zo'n scherm krijgt zou je ermee kunnen leven? Ik althans niet, ik zou niet eerder rusten voordat het opgelost was. Je moet het toch zoeken in een driver van software die je hebt geïnstalleerd.
Code:
CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

DEFAULT_BUCKET_ID:  VISTA_DRIVER_FAULT

BUGCHECK_STR:  0x8E

PROCESS_NAME: [COLOR="red"] SetPoint.exe[/COLOR]
CURRENT_IRQL:  0

LAST_CONTROL_TRANSFER:  from 947c1128 to 00000068

STACK_TEXT:  
WARNING: Frame IP not in any known module. Following frames may be wrong.
b0cc2c44 947c1128 890ec570 40010004 8320fb48 0x68
00000000 00000000 00000000 00000000 00000000 0x947c1128
Wel toevallig dat je ook setpoint op je pc hebt. (zelfde foutmelding.
Wat je ook nog kunt doen in de opdrachtprompt (uitvoeren als administrator)
sfc /scannow
chkdsk /r
Persoonlijk zou ik dat logitech setpoint eens een tijdje verwijderen om uit te testen.
Succes.

Laatst bewerkt:
Hoe kom je aan die lijst waar Setpoint in staat?
Ik heb setpoint inmiddels verwijderd, maar heb nog wel daarna een blauw scherm gehad --> trouwens niet meer zo vaak als normaal. Vandaag de hele dag toch niet. Terwijl ik hem wel 2 of 3 keer heb opgestart.

Die lijst heb ik van het www van een zelfde fout, een andere bugcheckcode weliswaar maar in dezelfde categorie. Het viel me gewoon op dat het om hetzelfde programma ging. Daarbij heb ikzelf problemen ondervonden (bij een kennis) met een webcam van Logitech (driverprobleem)
Daarom zou ik nu die opdrachten doen in de opdrachtprompt zoals eerder aangegeven.

Ik heb die beide dingen uitgevoerd. Bij die eerste was volgens mij niks te vinden.
Die 2e doet ie bij volgende startup.. dus dat laat ik je zsm weten.

Dankje

Ik heb die 2e nu ook gedaan.. Ging perfect.. volgens mij ook geen foute dingen gezien.

Waarschijnlijk was het dan toch die SetPoint, want ik heb tot nu toe nog steeds geen blauw scherm gezien.

Hopen dat het zo blijft.

Echt super bedankt voor al je hulp.

:thumb:Keep up the good work!:thumb:

Jeroen

Mooi dat het gelukt is en succes verder!
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site). :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan