blauw scherm crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans van Hilten

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2005
Hallo,
Als ik een nieuw spel installeer krijg ik zodra ik in of na het hoofdmenu het spel wil starten een blauw scherm. Zonder enige tekst erop. Afsluiten met CTr-Alt-Del. wil ook niet. Kan alleen weer opstarten door computer aan en uit te doen.
Reeds geinstalleerde spellen werken wel goed
Ik kan het probleem niet vinden, heb alleen ontdekt dat systeemherstel ook niet meer werkt, ik kan dus niet terug naar een vorig herstelpunt.

Wie kan me bij dit probleem helpen?

Alvast bedankt

Hans

Als systeemherstel niet meer werkt wordt ik altijd achterdochtig. Scan minimaal even buitenshuis je pc op virussen. Download ook The Cleaner om op trojans te scannen.

Weet je zeker dat dit spel geschikt is voor jouw systeem?
Kan de videokaart het aan?

Hallo elisa,

Bedankt voor je reactie. Mijn systeem is virusvrij en voldoet aan de systeemeisen voor het spel. Ik ken alleen de cleander niet. Waar kan ik die downloaden?

Hans

Scan het liefst in veilige modus.

Mocht dit geen resultaat hebben dan kun je het volgende nog proberen te wijzigen in het register.
Sla wel eerst het register op.
De wijziging heb ik zelf nooit hoeven gebruiken dus de werking kun jij uitvinden.

Mocht je ooit nog eens een programma opkrijgen zonder link dan kun je dit meestal vinden door het intypen van de naam in Google.

HKEY_LOCAL_MACHINE\ Software\Policies\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\SystemRestore>DisableSR 0x00000001(1)
moet worden
HKEY_LOCAL_MACHINE\ Software\Policies\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\SystemRestore>DisableSR 0x00000000(0)

Elisa,

Als ik in mijn register kijk kom ik in de map Windows NT alleen de map Terminal services tegen en niet de map current version (en de rest wat volgt in je advies dus ook niet)
Hoe kan ik dit weer herstellen?

Overigens ook de Cleaner gedraaid maar er zijn geen trojans gevonden

Alvast bedankt voor je hulp

En ik ook niet :-(
Zo zie je maar dat je niet alles klakkeloos kunt overnemen.
Ik heb even voor je in het register gezocht.
Maak een kopie van je register want je gaat nu op mijn advies af en ik ben echt geen registerfreak. Het lijk me echter wel goed.

HKLM/Sofware/Microsoft/Windows NT/Current version/systemrestore

Daar zie je die disable SR staan. Bij mij staat er inderdaad het laatste nullen getal (0)

Elisa,
Ik heb het nu gevonden, bedankt, maar bij mij staat als laatste cijfer daar wel gewoon de nul. dus dat kan de oplossing niet zijn helaas...
Heb je nog meer ideeen?

Dan wordt het nu wel lastig. Geen trojan, systeemherstel die ingeschakeld is maar het niet doet...:confused:

Start eens op richting veilige modus en kies voor laatste goed werkende configuratie.

Kom je totaal niet meer in systeemherstel of kun je alleen niet terug?
In het eerste geval kun je naar c:\windows\system32\restore\rstrui.exe gaan en daar eens op klikken.

Elisa,

De laatst goed werkende configuratie kiest hij gewoon die van vandaag...

Ik kan systeemherstel wel starten maar nadat systeemherstel de computer opnieuw heeft opgestart geeft hij aan dat het niet is gelukt en er geen wijzigingen zijn doorgevoerd. De computer start dan verder op en geeft de foutmelding dat het systeem is hersteld van een ernstige fout. De technishce info die dan gegeven wordt is (en die mij absoluut niets zegt is):

BCCcode:10000d1 BCP1:00000000 BCP2:00000002 BCP3:00000000 BCP4:F7BOBEF2 DSVer:5_1_2600 SP: 2_0 Product 768_1

Verder zegt hij dat aan foutenrapport wordt toegevoegd:

C:\Docume~1\Hans\Locals\~1\Temp\WER10c7.dir00\Min060305-01.dmp en nog eens zelfde reeks met na dir00: \sysdata.xml

Verder gaf the Cleaner een alarm voor een registeritem:

HKLM\Software|Microsoft|Windows\ Current Version\Run, en had geselecteerd de volgende tekst:
KernelfaultCheck=%systemroot%\system32\dumprep 0-k

Kun jij hier iets mee?

Ik heb geen reacties meer gehad, en het probleem van crashen naar een blauw tekstloos scherm is er dus nog steeds.
Wie kan me helpen?

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan