blauw scherm dus niet blij

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenling

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2007
Hallo allemaal,

Af en toe had ik last van een blauw scherm bij het opstarten. Het was niet te voorspellen wanneer.

Nu is het ineens zo erg dat ik eigenlijk niet meer durf af te sluiten omdat opstarten vaak pas na diverse pogingen lukt. Vorige keren kon ik het verhelpen door een systeem herstel te doen, maar nu heb ik er al diverse geprobeerd en het blijft niet soepel gaan. Ik heb soms een dag of 10 niets nieuws ge�nstalleerd en toch krijg ik dan ineens bij het opstarten dat vermaledijde scherm.

Ook krijg ik heel vaak de boodschap dat Internet Explorer is afgesloten en die gaat het dan gewoon weer doen als ik de boodschap weg klik op het kruisje.

Ik heb net EMET van mijn systeem gehaald in de hoop dat die een conflict zou geven met Eset Smart Securety, maar na opnieuw opstarten kreeg ik weer een blauw scherm.

Ik weet niet of dit voldoende gegevens zijn over mijn systeem, ik haalde het van de info bij CCleaner:
Windows 7 home Premium 64-bit SP1
Intel Core i%-2300 CPU @ 2.80GHz
4,0GB Ram
Intel HD Graphics

Ik zie op het blauwe scherm nog net staan dat het gaat om QsFsFltr en dit staat bij de probleemhandtekening:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d4
BCP1: FFFFF88009BE4298
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000000
BCP4: FFFFF8000346A2BB
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\041813-47611-01.dmp
C:\Windows\Temp\WER-93850-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Kan ik QsFsFltr.sys zomaar verwijderen en als dat zo is waar vind ik het dan?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes van Leny

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo de jean,

Bedankt voor het meedenken. Ik had één van dezen gevonden maar ben altijd huiverig om zoiets te doen, omdat ik bang ben om troep (virussen) binnen te halen.
Maar met dit advies durfde ik het wel aan. Beide sites gaat Eset op gillen met 'Access to the web page was blocked by ESET Smart Security. The web page is on the list of websites with potentially dangerous content', maar ik heb ze bij mijn vertrouwde sites gezet om toch de programma's te kunnen downloaden.

Als ik de oplossing van PC Fix Cleaner uitvoer dan vindt hij heel veel fouten, maar wil maar van één soort de problemen gratis verhelpen. Dit heb ik gedaan, maar zijn ineens mijn plaknotities en mijn knipprogramma van mijn taakbalk verdwenen. Ik werk met de Nederlandstalige versie van Windows 7 en het lijkt wel of hij dan alleen nog Engelstalige dingen wil vinden. Als ik bij 'start' knip invoer (was voorheen voldoende om het knipprogramma te krijgen) dan kan het systeem dat niet meer vinden. Via een omweg heb ik het programma teruggevonden maar dan in het Engels. Mijn plaknotities waren ineens weg en niet te vinden. Omdat ik dit niet prettig vind heb ik mijn systeem naar een vorig punt laten herstellen.

AdvancedFix wil niet installeren. Ik krijg de fout
An error occurred while trying to rename a file in the destination directory:
MoveFile failed; code 2.
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Click Retry to try again, Ignore etc.......
Ik heb het geprobeerd door het rechtstreeks van de website te laten installeren en door het programma te downloaden en als administrator uit te laten voeren. Beide gaven hetzelfde resultaat.

Helaas zijn deze oplossingen voor mij dus geen oplossing. Heb je nog wat in de truckendoos of iemand anders misschien?

Ik zie er nogal tegenop om helemaal opnieuw te beginnen.

Groetjes van Leny

:( ALS je NIET windows her-installeren wil ( het beste oplossing ! :D ) dan als ik jou was zal ik eerst proberen met ''Trojan Remover'' rondje draaien ( niet gratis ! :( ) met die kan je namelijk grondig heleboel fouten in je windows Fixen en niet alleen maar virussen of malware me verwijderen enz..
Op andere kant heb je nog ook zeer handige Microsoft app. ( gratis ! :D ) en die heet ''Microsoft Windows Hulpprogramma voor het verwijderen van schadelijke Software'' met die kan je ook automatisch heleboel windows-fouten Fixen en niet alleen maar schadelijke software verwijderen ( maar volledige fix-scan uren duurt !:( ) ...dus... probeer maar zoiets ook ( ?ALS je dat wil? ) en als niets oplevert dan kan je mee door met andere oplossingen ook ..

Tijdens deze scan ALLE mogelijke andere activiteiten in jouw PC uitschakelen ! !

Laatst bewerkt:
Hoi Royonix,

Ook bedankt voor het meedenken.

Als zeker zou zijn dat het werkt zou ik best willen betalen voor een programma. Ik het er echter mijn twijfels over, dat is dus een laatste optie als ik echt geen schone Windows wil installeren.

De andere optie werkte niet bij mij, ik kreeg deze boodschap:
Deze versie van Hulpprogramma voor verwijderen van schadelijke software is niet compatible met de Windows-versie die wordt uitgevoerd. Controleer de systeeminformatie van uw computer of u een x86- (32 bits) of x64- (64 bits) versie van het programma nodig hebt. Neem vervolgens contact op met de uitgever van de software.

Toen heb ik Eset van mijn computer gehaald en heb Microsoft Security Essentials erop gezet. Toen wilde het hulpprogramma wel werken en deze heeft ruim 6 uur zijn best gedaan, maar heeft niets gevonden.

Nog iemand een suggestie???

Groetjes van Leny

Die blauwe letters in je eerste post zeggen niet zoveel: Zou je e.e.a. eens willen analyseren?

Laatst bewerkt:
Hoi Dorado,

Ik zet hier twee dump files neer. Ik kon ze nooit openen, dus heb weer wat geleerd nu.
Ze lijken erg op elkaar. De blauwe schermen komen bijna altijd als mijn bureaublad al even zichtbaar is, geen idee of dat wat zegt.

Ik ben echt niet goed met dit soort dingen, dus een suggestie wat ik hier het beste mee kan doen???

Groetjes van Leny

Code:
Dump File         : 032013-15802-01.dmp
Crash Time        : 20-3-2013 8:08:04
Bug Check String  : SYSTEM_SCAN_AT_RAISED_IRQL_CAUGHT_IMPROPER_DRIVER_UNLOAD
Bug Check Code    : 0x000000d4
Parameter 1       : fffff880`09bf9298
Parameter 2       : 00000000`00000002
Parameter 3       : 00000000`00000000
Parameter 4       : fffff800`034d02bb
Caused By Driver  : ntoskrnl.exe
Caused By Address : ntoskrnl.exe+75c40
File Description  : NT Kernel & System
Product Name      : Microsoft® Windows® Operating System
Company           : Microsoft Corporation
File Version      : 6.1.7601.18113 (win7sp1_gdr.130318-1533)
Processor         : x64
Crash Address     : ntoskrnl.exe+75c40
Stack Address 1   : 
Stack Address 2   : 
Stack Address 3   : 
Computer Name     : 
Full Path         : C:\Windows\Minidump\032013-15802-01.dmp
Processors Count  : 4
Major Version     : 15
Minor Version     : 7601
Dump File Size    : 279.608
==================================================

==================================================
Dump File         : 042113-50591-01.dmp
Crash Time        : 21-4-2013 15:42:12
Bug Check String  : SYSTEM_SCAN_AT_RAISED_IRQL_CAUGHT_IMPROPER_DRIVER_UNLOAD
Bug Check Code    : 0x000000d4
Parameter 1       : fffff880`09d98298
Parameter 2       : 00000000`00000002
Parameter 3       : 00000000`00000000
Parameter 4       : fffff800`034b427b
Caused By Driver  : ntoskrnl.exe
Caused By Address : ntoskrnl.exe+75c00
File Description  : NT Kernel & System
Product Name      : Microsoft® Windows® Operating System
Company           : Microsoft Corporation
File Version      : 6.1.7601.18113 (win7sp1_gdr.130318-1533)
Processor         : x64
Crash Address     : ntoskrnl.exe+75c00
Stack Address 1   : 
Stack Address 2   : 
Stack Address 3   : 
Computer Name     : 
Full Path         : C:\Windows\Minidump\042113-50591-01.dmp
Processors Count  : 4
Major Version     : 15
Minor Version     : 7601
Dump File Size    : 279.608

Laatst bewerkt door een moderator:
Er is een grote kans aan de hand v/h voorgaande analyserapport & handelingen dat de problemen zijn ontstaan door een virusinfectie... Ga in dit geval hier met een post verwijzend naar deze thread.. Succes;)

Ik had geen virus infectie, dit kwam uit een bezoek aan 'housecall'. Ik gebruik Malwarebytes Anti-Malware en ook daar was na een extra scan geen infectie te vinden.

Nadat ik dankzij één van de genoemde opties mijn minidumps kon lezen zag ik dat mijn problemen begonnen op 19 maart. Op 18 maart had ik PDF Architect op mijn computer gezet, een dag voor de problemen begonnen. Ik vind het een heel fijn programma, maar heb het toch maar verwijderd. Nu startte mijn computer voor het eerst in tijden zonder blauw scherm op.

Ik sluit het draadje nog niet, want het kan ook toeval zijn, maar er zit dus verbetering in.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Groetjes van Leny

Af en toe heb ik nog een blauw scherm, maar daar zal ik voorlopig mee leven. Als het echt gaat irriteren moet ik gewoon opnieuw alles erop zetten, maar tot nu toe is er mee te leven.

Bedankt voor jullie hulp, ik sluit dit draadje nu.

Groetjes van Leny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan