Blauw scherm en memory dump failed

Status
Niet open voor verdere reacties.

OuweGrijse

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hallo,
Ik gebruik windows 7 Ultimate (Alles gekocht) en werk er ruim een jaar fijn mee.
Onlangs heb ik gekocht programmaatje geinstalleerd: flvdownloader.
Deze werkte niet naar mijn zin, heb gedeinstalleerd en ook nog eens CCcleaner er op losgelaten.
Toen ontstond het probleem van Physical memory dump Failed met de bekende code.
Backup register teruggezet, hielp niet.
Nu het merkwaardige: Het gebeurt alleen (dat blauwe scherm) als ik een minuut of 20 niet aan de laptop kom. Een hele dag achter de laptop kan dus gewoon.
Geen nieuwe hardware. Niets nieuws onder de zon.
Heb ik gedacht aan het energiebeheer. Veranderd, uitgeschakeld maar hielp niet.
Als ik de laptop als ik even weg ga, handmatig in de slaapstand zet. Ook geen probleem. Komt gewoon uit de slaapstand.

Iemand enig idee wat er aan de hand zo kunnen zijn?
Alvast bedankt voor suggesties.
Peter

Voer eens een mem. test uit: http://memtest.org/
Download iso en brand deze.
Met de opstartcd start je op ( bios cdrom 1e opstartitem).
Laat de cd eens een nachtje controleren.

Heb ik al aan gedacht, maar hoe kan het dan dattie verder al werkend achter de laptop gewoon werkt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Is een goed plan, maar hoe werkt het? Ik krijg een blue screen en het spul zit vast. Waar vind ik dan de dump? Volgens mij lukt dus juist die dump niet. Alvast bedankt Zoefff voor de hulp.
Ik heb nu een week gewerkt en elke keer als ik voor langere tijd wegliep, de pc handmatig in de slaapstand gezet. Is niet één keer vastgelopen. Gisteren even vergeten en een blauw scherm.

Kijk of het volgende bij jou aanstaat:
Kerneldump.jpg
(windowstoets + pause/breaktoets>geavanceerde systeeminstellingen>opstart- en herstelinstellingen>systeemfouten).
Vervolgens kijkt BlueScreenView automatisch je dumpfiles na als je het programma start en maakt er een logfile van, dat je als bijlage in je bericht kunt toevoegen.

Laatst bewerkt:
Nu het merkwaardige: Het gebeurt alleen (dat blauwe scherm) als ik een minuut of 20 niet aan de laptop kom.

Ok, dat impliceert dat je dus de condities om die BSoD te genereren kan recreeren. Ok.

Was dit de producent van de software die je gekocht had?:
http://www.flvsoft.com/download_flv/

Dan gaat het dus om YouTube-achtige FlashPlayer-content. Voor de duidelijkheid.

Ga even naar Start, RechterMuisKlik Computer, Eigenschappen, Geavanceerde instellingen, tabblad Geavanceerd, Opstart- en herstelinstellingen, & vink daar onder Systeemfouten De computer automatisch herstarten UIT, OK, OK. Herstart.
Probeer de BSoD op te wekken, & als dat zover is blijft het blauwe scherm staan zodat je rustig de stop_fout, foutcode(s) & de gecompromitteerde bestandsnaam kan opschrijven, of fotograferen.

Plaats die gegevens hier.

N.B: Het mislukken van de geheugendump maakt met deze methode dan niet echt uit, het gaat om de gemelde fout, niets tegen allerlei analyserende hulpprogramma's, zeker niet van Nirsoft, maar soms werkt Oude School effectiever. Hoop ik.

Voor de duidelijkheid: Het deinstalleren van een programma, plus opvolgende acties, hoeft niet perse de oorzaak van het probleem te zijn. Maar dat zien we later wel...

;)

Laatst bewerkt:
Zal ik allemaal doen en komt nog vandaag.
De laptop startte trouwens niet automatisch op. Het blauwe scherm bleef heerlijk lang staan, zo lang als ik maar wilde, dus dat zal het probleem niet zijn. Automatisch opnieuw opstarten stond WEL aangevinkt.
Het programma was Srteaming Video Downloader versie 5.0 (vdownloader, ik vermoed van Binarymark).
Dank voor alle hulp.

Aangezien ik de pc nu steeds in slaapstand zet, heb ik weinig last.
Ik heb wel gezien dat er steeds iets anders staat op het blauwe scherm. Soms staat er een dll-tje bij, maar die zijn ook verschillend.
Bleek deze week dat mijn scanner niet meer werkte. Alle drivers en software die van de scanner gebruiken konden maken inclusief de printer/scanner zelf gedeinstallerd en opnieuw geinstalleerd.
Ben nieuwsgierig of dat het probleem was :rolleyes:

Ik blijf mij verbazen. Volgens mij was het over en kreeg ik geen blauw meer te zien.
Reden onduidelijk maar na enig opschonen toch.
Na 3 updates, Windows, Adobe en AVG, hetzelfde probleem weer.
Via systeemherstel geprobeerd naar de tijd voor de updates.
Maakte niets uit en na 5 minuten weer meer blauw op scherm. (daar wel)

De meldingen zijn steeds verschillend en dat maakt het ook erg verwarrend.
Zal het vandaag eens proberen met de advanced system.........
Dank voor alle hulp.
Ik kom er op terug, maar wordt wel wanhopig.:(

Dank je wel meneer Pier.
Ik ben niet zo rigoureus met het loslaten van allerhande programmaatjes op mijn laptop.
Maar er zitten inderdaad goede tips bij op die site. Ik zal dat eens checken.
Ik kom er sowieso op terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan