Blauw scherm en ten einde raad!

Status
Niet open voor verdere reacties.

spietos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Berichten
115
Hallo,

Ik krijg op mijn computer de volgende fout met het blauwe scherm:

Machine_Check_Exception

*** STOP: 0X0000009C (0X00000004, 0X80546E70, 0XB2000000, 0X00070F0F)


Ik heb er net een cd brander en harde schijf (320 GB) nieuw gekocht in geplaatst. Ik heb een nieuwe harde schijf moeten kopen, omdat deze problemen vertoonde. Ik kan me herinneren dat dit ook een blauw scherm was, ik ging er vanuit dat dit zou komen door mijn harde schijf, vandaar dat ik die van 320 GB heb gekocht.

Ik heb ook mijn bios (ASrock K8NF4G-SATA2) firmware geupdate via de originele site van ASRock. Dit is naar mijn weten gewoon goed gegaan.

Ik heb er ook een nieuwe cd brander in gezet en opnieuw windows geïnstalleerd. Dit ging vrijwel 1 dag goed, en toen kreeg ik de bovenstaande fout met een blauw scherm. Wat mij opviel was, dat dit gebeurde nadat ik mijn NVIDIA IDE drivers en een virtual drive software (DAEMON TOOLS, ISOBUSTER) had geïnstalleerd.

In veilige modus heb ik deze software weer weten te verwijderen, maar helaas opnieuw hetzelfde probleem. Het ging wel even goed, maar al vrij snel kreeg ik dezelfde fout weer. Nu had ik mozilla firefox geïnstalleerd en was amper aan het surfen en kreeg weer de fout.. Ik ben ten einde raad en wil een keer normaal kunnen computeren zonder problemen.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen, ik ben je eeuwig dankbaar als je het probleem weet.
 
Dat las ik inderdaad al, maar dat vind ik raar omdat ik het probleem hiervoor ook niet had, en het doen voor zover ik weet ook niet aan mijn IDE drivers kon liggen. Tevens kan ik de IDE drivers nergens vinden in de software of apparaatbeheer... ik heb mijn twijvels waar het aan ligt.. ik hoop dat het zo is, en dat er geen hardware kapot is.
 
Hallo,
Ik heb dit ook gehad met de zelfde cijfers en een monteur erbij gehaald.
Dit geeft weer dat de voeding kapot is.
Een nieuwe voeding en alles loopt weer vanouds tenminste bij mij.
M.vr.gr.
 
Haal je voeding eruit(4 schroefjes) en laat 'm ff gratis testen bij 'n computerwinkel
 
Hallo,
Ik heb dit ook gehad met de zelfde cijfers en een monteur erbij gehaald.
Dit geeft weer dat de voeding kapot is.
Een nieuwe voeding en alles loopt weer vanouds tenminste bij mij.
M.vr.gr.

Volgens mij kan ik dit uitsluiten, want in veilige modus heb ik geen problemen... Dus dit wijst toch op een softwarematige fout, de IDE drivers misschien dan toch?

Als ik in veilige modus geen problemen heb, dan kan het ook niet aan de bios of een kapotte hardware liggen neem ik aan toch?
 
Oke, ik ben nu bezig met bestanden verplaatsen en installeer vanavond nog een nieuwe versie van windows... Hopen dat alles goed gaat. Ik laat het deze week nog weten.
 
Heb nu windows opnieuw geinstalleerd en volledig ge-update incl. moederbord drivers. Behalve de IDE drivers van Nvidia! en hij doet het naar behoren, heb nog geen fout opgemerkt... Mocht dit veranderen, laat ik dat z.s.m. weten om te zoeken naar een andere oplossing. Maar tot nu toe bleek het inderdaad te gaan om de IDE Drivers.

Bedankt allen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan