Blauw Scherm En Valt Uit dan

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustinH

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2011
Hallo Allemaal,

Ik heb mij pc een tijdje terug ge overclock maar erna ook nog geformateert,
maar door de hitte van mij kaart wist ik gewoon dat hij nog ge overclock was,
ik was niet meer met welk programma ik hem precies had over ge clockt,
ik heb net Overdrive op de AMD site gedownload,
Toen ik dat ding wilde starte kreeg ik blauw scherm met Services ofzoiets,
Hij viel uit,
En sinds dien ik hem nu wil opstarten moet het gewoon met veilige modus, anders krijg ik weer blauwscherm en dat hij uitvalt,

Alle help is welcome

Klinkt als een instabiel systeem. Kan je in je BIOS niet je standaard instellingen terugzetten?
Met geen volledige foutmelding kunnen we er weinig mee.

Dat hij na een BSOD opnieuw opstart is standaard btw

Je moet even een foto maken van het blauwe schermpje. (een BSOD, Blue Screen Of Death) Om te voorkomen dat de pc automatisch opnieuw opstart ga ja naar START -> rechtermuisknop op "Computer" -> Eigenschappen. Dan zie je linksbovenin "Geavanceerde systeem instellingen", klik daar op. Klik bij "Opstart- en herstart instellingen" op "Instellingen". Haal het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" onder het kopje "Systeemfouten". Klik dan 2 keer op "OK". Als je nu weer een BSOD krijgt blijft hij staan en kun je een foto maken. Post die dan hier, dan kunnen we kijken wat er mis is. In de meeste gevallen kun je in jde BIOS komen van je moederbord door, als je net de aan en uit knop van de pc hebt ingedrukt om hem aan te zetten en je dan waarschijnlijk een logo ziet, op Delete te drukken. Als je daar overclock opties ziet, zet ze dan terug naar het standaard. Meestal is er een F toets voor om alle standaard instellingen te herstellen.

Batch

BTW wat voor moederbord heb je? (of als je een complete kant en klare pc hebt gekocht, dus niet zelf in elkaar hebt gezet, welk merk en type?)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan