blauw scherm / foutmelding windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
304
Bij het opstarten krijg ik een blauw scherm met de melding : er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit.......blabla, en vervolgens STOP:0x0000007E (0x0000047,0x8051D3FE,0xF79567E4,0xF7956834.
Het is me nu al twee keer gelukt om met systeemherstel weer aan de gang te komen, maar graag zou ik weten wat er aan de hand is en hoe dit op te lossen....
Wat misschien belangrijk is te vermelden :
-heb een volledige scan van zowel AdAware als Malware-bytes gedaan ; niets gevonden
-er zit een antivirus programma op mijn pc
-had af en toe problemen met mijn beeldscherm ; melding dat er geen signaal was. Voorheen zag ik dan heel vlug een blauw schermpje, echter zo vlug dat ik het niet kon lezen. Via ofwel het wijzigen van beeldscherminstellingen en als dit niet lukte via systeemherstel kreeg ik het altijd weer in orde.
-heb onlangs een nieuwe driver voor mijn videokaart geinstalleerd, omdat ik dacht dat het probleem van mijn beeldscherm daarin zou zitten en via dit forum mijn pc nu zo ingesteld dat het blauwe scherm zichtbaar/leesbaar blijft, en dat is nu het geval.....
-heb problemen met het geheugen van de pc, er is een geheugenkaartje van 512 mb in bestelling ; misschien dat het daaraan ligt en daarna het probleem opgelost kan zijn...?

Wie weet wat ik kan doen om dit probleem op te lossen ?
 
Probleem lijkt ( voor nu in ieder geval ) opgelost. Heb in veilige modus via apparaatbeheer bij beeldschermadapter gekozen voor de optie "vorig stuurprogramma" waarmee ik de laatste bijwerking hiervan ongedaan heb gemaakt. Dit lijkt nu gelukt te zijn....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan