Bij mij lijkt dit nu opgelost
Ik heb maandenlang problemen gehad met
BSOD, met een paar verschillende stop - meldingen. Nu lijkt het eindelijk opgelost door handmatig allerlei
NVidia rommel weg te gooien.
Eert maandenlang van alles geprobeerd, nieuw geheugen gekocht, updates van XP en software, register schoonmaken, betere koeling in mijn PC plaatsen, schijven opruimen en defraggen, PC kast stofvrij maken, temperatuur van het systeem controleren, anti virus van Kaspersky gebruiken etc. etc.
XP bleef crashen en ik begon te denken aan vervanging van de harde schijf, of de hele PC ..... tot op een dag het stuur - programma van de NVidia grafische kaart vanzelf niet meer werkte, ook niet na opnieuw opstarten. (Ik heb een half jaar geleden een nieuwe kaart geplaatst). Geen idee hoe dit komt, maar dit bleek een geluk bij een ongeluk.
Ik besloot om de laatste versie van NVidia Forceware weer te de-installeren via XP --> Config. Ik had al twee keer eerder die Nvidia zooi verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, tenminste dat dacht ik. XP bleef crashen.
En nu komt het: er stonden NA de standaard de - installatie, nog ruim 300 NVidia bestanden op mijn C-schijf. Dit was allerlei NVidia troep van jaren oud, allerlei producten en versies door elkaar.
Ik heb alles wat begon met 'nv*' van mijn C-schijf gedonderd (ik heb wel eerst een back-up van mijn systeem gemaakt naar mijn D-schijf). Daarna weer de laatste versie van de NVidia stuurprogramma's geïnstalleerd.
Resultaat:
- XP stabiel, nu al dagenlang (nou ja, geen zware crashes of BSOD meer)
- Veel beter beeld, dus mijn nieuwe grafische kaart blijkt NU pas goed te werken
- Vele MB's aan rommel van mijn C-schijf opgeruimd
Met dank aan de oenen bij NVidia en / of Microsoft. Dit geldt vast ook voor andere leveranciers. Adobe, Sun Java en vele anderen hebben er een handje van om allerlei rommel achter te laten op je systeem.
Ik ga eens kijken voor een nóg beter de-installatie middel die dit systematisch uitvoert.