Blauw scherm met tekst als computer ontwaakt uit de slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja, het zou wel goed kunnen dat het gewoon aan die muis lag...(een goede driver zou dan veel goed kunnen doen maar misschien zit er een bug in ofzo)

Ik beschouw dit dan zeker als opgelost?

ja, het zou wel goed kunnen dat het gewoon aan die muis lag...(een goede driver zou dan veel goed kunnen doen maar misschien zit er een bug in ofzo)

Ik beschouw dit dan zeker als opgelost?

Ja het lijkt er wel op. Het programma "Logitech Setpoint" heb ik dus bij het opstarten geblokkeerd. Versie 4.40.53 staat sinds 29-11-2007 op mijn computer en de versie 4.40.88 is recent op 8 oktober (zie boven) geinstalleerd. Elk van beide veroorzaakt de crash. Ik vraag me eigenlijk wel af of dit wel muisdrivers zijn. Ik denk eigenlijk niet. Immers mijn draadloze muis MX700 werkt gewoon zonder dat deze programma's bij het opstarten geladen worden.

Mocht deze blokkering nu niet helpen en de crash komt weer terug dan kom ik weer in de "lucht". Voor zover bedankt voor de ondersteuning.

het is allesinds graag gedaan en anders kom je inderdaad maar weer eens terug op dit topic hé ;)

Het bleek na vele uren testen dat de muis of muis driver niet de boosdoener was van het probleem. Het blauwe scherm bleef helaas toch terugkomen na het ontwaken van de computer uit de slaapstand. Niet altijd maar wel zeer regelmatig als de computer voor meer dan 3 uur in de slaapstand had gestaan.
Ik heb daarna vele testen gedaan oa de video aansturing en het testen van het geheugen. Helaas alles zonder resultaat. Het blauwe scherm bleef regelmatig verschijnen. Uiteindelijk heb ik de fout nu met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen traceren. De fout zit in de driver of printer van het fabrikaat Brother type MFC-215-C. Deze driver is gemaakt voor Windows XP en niet voor Vista. Helaas meldt Brother op zijn Website dat er voor Vista geen update van de driver voor deze printer (die ook tevens fax is) beschikbaar wordt gesteld. Sinds ik de USB verbinding heb losgekoppeld, is het probleen over. Om er zeker van te zijn dat de printer/driver echt de oorzaak was, heb ik de computer ca een maand getest, dus zonder aangeloten Brother printer. In die maand is niet een keer het blauwe scherm verschenen. Daarna heb ik de printer weer aangesloten en wel op een andere USB poort. Meteen was het raak: Na ontwaken van een lange slaapstand (> 3 uur) crashte de computer weer. Voor mij was hiermede het bewijs geleverd. De Brother printer/driver voor het type MFC-215-C is de boosdoener. Jammer dat Brother geen update voor een 2 jaar oude printer beschikbaar stelt. Ik koop geen apparatuur van Brother meer!

oh dom van me om er niet aan gedacht te hebben van alle externe apparaten af te koppelen maar ja :P

Goed dat je het probleem hebt kunnen vinden :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan