Blauw scherm met thread_stuck_in_device_driver melding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Timvw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Timvw

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem met dat ik zo nu en dan een blauw scherm krijg. Voorheen was het nog eens in de 2 maanden, maar nu is het inmiddels al wekelijks. Het gebeurt op de meest willekeurige momenten. Bij games, internetten, filmpjes etc... Als ik de computer een tijd aan heb laten staan zonder iets te doen en dan weer actief ben kan ik er ook 90% op rekenen dat ik een blauw scherm krijg met deze melding. Ik ben zelf niet super technisch en weet ook niet zo goed waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen. Heeft iemand tips of kan iemand me helpen erachter te komen waar dit probleem vandaan komt?

Alvast bedankt.

Wat informatie:
- Het draait op een legale versie van Windows 10
- Het is deze pc: https://gamepc.nl/game-pc-kopen/amd-game-pc-info.html

Als er verder nog iets nodig is om erachter te komen kunnen jullie het altijd vragen (graag wel erbij zetten waar ik dit kan vinden).

Nogmaals bedankt alvast,
Tim

Schrijf de volgende keer de foutcode op, 0x........ en zet die hier weer neer ..
Heb je de pc al ontdaan van stof ?

EDIT: wat zijn de temperaturen? kunnen uitgelezen worden met het programma Speccy ...

Laatst bewerkt:
Er zit geen foutcode bij de melding. Alleen een tekst dat er iets mis is gegaan en dat het opnieuw opgestart wordt. Ook zeggen ze erbij dat ik voor meer informatie moet kijken online op: thread_stuck_in_device_driver
Hier word ik alleen ook niet wijzer van.

De computer is stofvrij en de temperatuur is rond de 36 - 44 graden.

Heeft iemand nog een idee? Het is erg vervelend en ik kom er echt niet uit.

Plaats onderstaande logs voor meer info.

Log 1:
Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows 2000 en XP: dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op MTB.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen

asset.php

paperclip.png

Log 2:
Download
51a72e659f5b4-bluescreenview-6.jpg.png
BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op als bluescreen.txt
    • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
    • Klik daar op.
    • Klik op bluescreen.txt
    • Klik op Uploaden

asset.php

paperclip.png

Log 3:
1. Download de
575dc45a29556-sysnativelogo.png
Sysnative BSOD Dump + System File Collection App & plaats deze op het bureaublad.

2. Voer het programma uit: dubbelklik op SysnativeBSODCollectionApp.exe.
Er zal een map in de map Documents aangemaakt worden + een gezipte map:
  • SysnativeFileCollectionApp +
  • SysnativeFileCollectionApp.zip

De Sysnative BSOD Dump + System File Collection App wordt niet geïnstalleerd en het zorgt niet voor wijzigingen in het register. Het zorgt alleen voor de aanmaak van de SysnativeFileCollectionApp map + een gezipte map allebei in de Documents folder. Deze kun je elk moment verwijderen, maar wacht hiermee tot je probleem opgelost is..

• Klik daar op.
  • Klik op SysnativeFileCollectionApp.zip
  • Klik op Uploaden

asset.php

paperclip.png

Tip:
  • Zorg dat bij gebruik van cleaner programma's zoals CCleaner de optie Geheugendumps is uitgevinkt zodat deze niet gewist worden.
  • Verwijder ieder CD visualisatie programma zoals Daemon Tools en Alcohol 120%. Ze gebruiken een stuurprogramma genaamd sptd.sys, dat berucht staat om het veroorzaken van BSODs.
    Gebruik het installatieprogramma van SPTD om het te verwijderen op www.duplexsecure.com

Laatst bewerkt:
Hoi,
Tip (Eng) wat je zoal kunt doen, vergeet de aanbiedingen op de site.

Hopelijk dat de tip van Mik Zjegger je op weg kunt helpen cq. het probleem op te lossen.
Zo niet, wil ik je vragen nogmaals de zip uit het verzoek van log3 proberen te plaatsen, omdat deze cruciale info verschaft om je probleem te kunnen tackelen.

Stap 1: Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'. Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.

Stap 2: Download de
5617643c1de01-37f9009069b39249-16x16.png
AMD Clean Uninstall Utility naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op amdcleanuputility.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens verschijnt er een venster me de mededeling dat alle drivers en componenten verwijderd zullen worden, klik hier op OK.
  • Het programma zal nu geminimaliseerd worden naar de taakbalk (systemtray).
  • Tijdens dit verwijderingsproces kan het scherm even flikkeren, dat is echter normaal.
  • Als dit proces gereed is verschijnt het volgende scherm.
56176528a7e93-AMD-uninstall-tool-1.png

• Klik hier op de knop View report, sla het kladblokbestand op bijvoorbeeld het bureaublad op als AMD-rapport.txt.
  • Klik vervolgens op Finish om dit venster te sluiten.
  • Nu verschijnt het scherm met de mededeling dat het systeem opnieuw opgestart moet worden, klik hier op Yes.
  • Voeg na de herstart het rapport (AMD-rapport.txt) als bijlage toe aan het volgende bericht.

Stap 3:
Surf naar
5617643c1de01-37f9009069b39249-16x16.png
AMD toe en klik en op Automatically Detect and Install Your Driver Of vul de volgende waarden in bij Manually select your driver
attachment.php

Stap 4:
  • Download
    57b47db378fc7-autoruns.png
    Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:
  • p4436801.gif
    • Klik daar op.
    • Klik op Autoruns.txt
    • Klik op Uploaden
    asset.php
    paperclip.png

Laatst bewerkt:
Bij stap 1 kan ik "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update" niet vinden. Ik heb windows 10. Misschien dat het bij mij anders heet?

Wat zie je dan voor tekst?

Apparaatbeheer en instellingen voor apparaatinstallatie.
Of kan ook voor andere tabbladen kiezen: Computernaam, systeembeveiliging, externe verbindingen en geavanceerd.

Ik kan dan alleen de automatische installatie van updates aanpassen of de gewone lijst krijgen van apparaatbeheer. Ik zie nergens iets over stuurprogramma's.

Zou dat het probleem moeten fixen? als ik die stappen volg?
Ik krijg trouwens waar in dat artikel staat:
- Nee, ik bepaal zelf wat er moet gebeuren
- Nooit stuurprogramma's via Windows Update installeren

Hier krijg ik alleen maar de optie:
Wilt u apps en aangepaste pictogrammen van de fabrikant voor uw apparaten automatisch downloaden?
- Ja (aanbevolen)
- Nee (uw apparaat werkt mogelijk niet zoals verwacht)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan