Blauw scherm met "win32k.sys " error

Status
Niet open voor verdere reacties.

skoerfy

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Berichten
125
Hallo,

Al een tijdje start mijn pc zich zomaar in eens opnieuw op of slaat compleet vast.
Dus ik dacht... alles eraf en er weer opnieuw op.

Dus de schijf geformateerd in dos...
Windows XP boot cd-rom erin en installeren maar.
Totdat ik het volgende blauwe scherm krijg met:
________
Er is een probleem gevonden . windows is afgesloten om schade voorkomen

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgend stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma ui, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, if raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele BIOS-update. Schakel BIOS-geheugenopties zoals Caching of Shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer op. Druk vervolgens F8 om Geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie

xxx STOP: 0x0000008E (0x00000005, 0xBF845A23, 0xF786DBB4, 0x0000000)
xxx win32k.sys - Adress BF845A23 base at BF800000, Datestamp 41107f7a.

Bezig met starten van de fysiek geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid. Neem contact met de systeembeheerder op of de afd.Technische ondersteuning op voor hul
____________

Ik heb het nu een aantal keren geprobeerd. Ook weer met het formateren maar nu tijdens de installatie, maar het wil niet lukken...

Weet iemand de oplossing?
 
Meerdere oorzaken mogelijk:

Het kan zijn:
Haxdoor virus [scan de PC op virussen en spy/mal ware met SuperAntiSpyware en een goede virusscanner] of [nu ik lees dat je nog aan het installeren bent... doe een Fdisk en wis het mbr [masterbootrecord]
Een warmteprobleem: stof de PC eens lekker uit en kijk of de fan nog lekker ronddraaien
Een geheugenprobleem: download een memoryscan programma en laat dat even een poosje oefenen met het geheugen....

Daarnaast is het, ingeval je een Asus mobo hebt, ook nog mogelijk dat het door een kromme SATA driver wordt veroorzaakt....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan