Blauw scherm met windows geanuleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

AltijdvoorS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Berichten
3
Ik heb laatst een nieuwe pc in elkaar gezet en toen bleek de windows die was geïnstalleerd niet herkend werd door Microsoft en dus illegaal was. Ik had geen zin om allemaal key changers te gaan gebruiken dus heb ik van iemand een originele home edition geleend maar deze was beschadigt en midden in de installatie hield hij ermee op. De pc werd nu steeds opnieuw opgestart eerst de installatie opstarten en later weer afbreken en ik kwam er maar niet tussen ik heb na vele opties de harde schijf uit de pc gehaald in me oude pc gezet op me oude pc de hele boel geformatteerd en opnieuw windows geïnstalleerd

Ik die nieuw pc opstarten met de harde schijf met windows maar nu blijkt dat wanneer windows moet gaan opstarten hij stopt en er verschijnt een blauw scherm met de melding dat windows word afgesloten en wanneer je dit scherm voor het eerst ziet start hem dan opnieuw op is dit meerdere malen het geval neem dan de volgende maatregelen. En dan krijg je een paar tips. Ik krijg nu niet meer windows aan de praat weet iemand een oplossing??
 
Een harde schijf waarop Windows is geinstalleerd kan je niet zomaar overhangen in een andere pc met de bedoeling hiervan Windows op te starten.
Immers, beide PC's zijn heel verschillend wat hardware betreft.

Oplossing: in de bios aangeven dat de cd de 1e bootdevice is, opstarten met Windows cd, schijf formatteren en opnieuw installeren.
Dat alles natuurlijk wel in de juiste pc...
 
probleem

Nou dat heb ik dus ook al geprobeerd alleen nu is het probleem dat hij mijn cd gewoon rustig overslaat en alsnog verder gaat. zelfs als ik second boot uitzet dus alleen de opdracht geef om via de cd op te starten.
 
Even voor alle zekerheid: je hebt de wijzigingen in je bios toch wel (meestal met F10) opgeslagen he?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan