blauw scherm, minidump

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfaknaller

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2004
Berichten
19
Ik heb een probleem met mijn pc. om de haverklap start of mijn pc opnieuw op of ik krijg een blauw scherm dat hij gestopt is en bezig is met een fysieke dump.
het uitvallen gebeurt zowel bij W2K als bij XP home en prof.
Genomen acties:
1.Heb meerdere besturingssystemen gebruikt zoals beschreven hierboven.
2. Nieuwste drivers gedownload
3. Andere geheugen simmetjes geprobeerd

Ik kan alleen nog bedenken dat ik een fysieke storing in mijn moederbord heb.

Ik krijg vaak al bij het opstarten een melding dat systeem is hersteld van ernstige fout. zonder dat ik er ook maar enige software op heb staan buiten de drivers van het moederboard.
Heb steeds gebruik gemaakt van originele software dus daar kan het ook niet aanliggen.

Ben erg benieuwd of iemand me verder kan helpen.
Alvast bedankt.
Mike
 
Hoi,

Klinkt bekend in de oren bij mij... Dit heb ik ook een keer gehad en heb toen alles geprobeerd, ben toen tot de conclusie gekomen dat mijn moederboard niet helemaal meer werkte zoals het hoorde.

Groetjes, Dj Viper
 
Btw, heb je toevallig ook een extra kaartje erin te zitten met usb 2 poortjes..

Groetjes, Dj Viper
 
Heb twee usb poorten, ik heb op mijn moederbord een vierkant blokje zitten waar amp op staat en daarop zit 1 ethernet poort en twee usb poorten, het is dus geen extra kaartje maar zit gewoon vast op het moederbord.

CU
Mike
 
zojuist weer twee keer een blauw scherm,
Eerste keer met de melding stop: 0x00008e (0x00005, 0x8051a9d6,0xf16b2cd4,0x000000)

en de tweede keer met
"IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

Ik las ook een keer iets over een bios upgrade??

BVD Mike
 
De IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL melding duidt op een driver probleem.
 
Probleem is opgelost, 1 van de twee geheugen simmetjes zat waarschijnlijk een storing, na een paar keer wissellen ben ik er achter gekomen dat er 1 niet goed was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan