Blauw scherm na een verse installatie van win XP..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bank$

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Berichten
43
ok allemaal..

Ik had een probleem met media afspelen in microsoft IE en ik heb wat forums doorgezocht en kwam tot de conclusie dat mn windows opnieuw geinstalleert moest worden... dus dat deed ik.. nadat alles opnieuw was geinstalleert moest de pc opnieuw opgestart worden. opeens kwam er een blauw scherm en ik kan er niet omheen komen. ik heb alles al geprobeerd wat je maar kon aankliken bij de geavanceerde opstart opties..

hier hebben jullie een met de mobiel gemaakte foto van mn blauwe sgerm:p
good1.jpg


ik heb echt dringent help nodig... iemand?:(

Mike
 
Dan zou je inderdaad wel eens een bootvirus kunnen hebben. Wat je kan doen is een tool dowloaden van de HD fabrikant( op een andere PC) en dan op je eigen PC een low level format doen.Je bent dan wel alles kwijt, maar... Nu kan je ook niets meer.
 
Waarom maken de mensen niet regelmatig een backup dan kan ze zo veel ellende voor komen.
 
Laatst bewerkt:
humpe zei:
Waarom maken de mensen niet regelmatig een backup dan kan ze zo veel ellende voor komen.

juist
ik maak er als basis 3
1) systeem
2)systeem,drivers
3)systeem,drivers,meest gebruikte software

bacup op externe hd, en op dvd

zo heb ik al uurtjes gewonnen denk ik,en ook een pak zoekwerk
 
Wat zijn jullie goed! :D
Nou Bank$ het heeft me al heel erg verbaasd dat er niemand in ging op een trojan op je pc n.a.v. die verborgen system32.
 
Jawel, maar ik vraag me af of dit wel tot Bank$ is doorgedrongen.
Het ging zo om zichtbaar niet zichtbaar dat het makkelijk over het hoofd kon worden gezien.:D Bank$ was al lang blij dat system32 weer zichtbaar was :D
 
BANDIT123 zei:

Vertaling van bovenstaande link naar het Nederlands: http://support.microsoft.com/kb/324103/nl


Eén van de mogelijke oorzaken van je blauwe scherm is het voor de installatie van Windows XP verzuimd hebben van de F6 methode. Die is nodig als je één of meerdere harde schijven hebt met SATA Raid-controllers. Heb je een diskette bij je PC of je moederbord gekregen? Of een CD-Rom?

Als het laatste het geval is moet je (op een andere PC) kijken of je tussen de drivers die er op horen te staan een map met de naam RAID (of iets wat daaraan doet denken) ziet staan. Als je dat mapje opent hoort er een bestandje in te zitten met een icoontje in de vorm van een diskette. Dat bestand moet je op een diskette zetten.

Daarna herstart je jouw PC met de Setup CD van Windows in de lade. Let goed op de regels tekst die aan de onderkant van je scherm langskomen. Als de vraag voor staat of je via F6 een stuurprogramma van een "derde" wilt/moet installeren, druk dan op F6. Die regels gaan nu weer doorlopen, maar op een gegeven moment krijg je een scherm waarbij je weer voor de F6 methode moet kiezen. Ik dacht dat je dan Enter in moet drukken.

Daarna de vraag om de diskette in de A-drive te doen en je ziet een .SYS bestand geladen worden. Daarna loopt Setup van je Windows CD door en aan het einde daarvan start Windows normaal op. Let wel, dit gaat natuurlijk alleen op als jouw probleem inderdaad zit in het moeten laden van SATA RAID-controllers.
 
Laatst bewerkt:
Zo werken ook de grote mainframe die ze aan elkaar contoleren.in amerika die in verschilende staten staan. endie bij gewerkt moeten worden.
 
als het een merk computer is, neem dan eens kontankt met hun helpdesk op. het zou best eens kunnen zijn dat je harde schijf probelemen heeft. wat je zelf ook zou kunnen doen is chkdsk /r. je neemt de windows instalatie disk, start de windows instalatie, maar bij het eerste scherm waar je normaal enter drukt om verder te gaan, druk je op de R. dan kom je in een soort van dos venster waar je achter de C:/> dan chkdsk /r intikt. checkdisk ( chkdsk) duurt lang, kan wel een uur duren, maar die checkt je hele harde schijf. als er fouten uitkomen dan kan je redelijk aannemen dat je harde schijf kapot is, komen er geen fouten uit, dan zou een herinstalatie van windows voldoende moeten zijn.
 
TS had kennelijk geen ander probleem dan media die niet afspeelde in IE (?). Hij volgde een advies op om Windows XP opnieuw te installeren. Nu ziet WXP geen harde schijf meer. Dat is typisch een gevolg bij niet de F6 procedure volgen als er een (of twee) SATA-schijven in de PC zitten. Gelet op wat er concreet gebeurd is, staat het wel haast vast dat dit het probleem is.
 
hallo allemaal...

allemaal bedankt voor jullie reacties, maar het heeft niet geholpen :( :(

Er valt me nu nog iets op... als ik mn winXP installatie cd in de drive doe en ik start mn pc opnieuw op... klik ik op boot menu en druk ik op: CD/DVD, dan gaat mn pc scannen naar een boot device in de drives... maar hij wilt gewoon niet de winXP setup opstarten:eek: :(

hoe kan dat nu weer??:shocked: hij heeft et altijd gedaan via mn installatie cd..

Bank$
 
Bank$ zei:
1. allemaal bedankt voor jullie reacties, maar het heeft niet geholpen(...)

2. hij heeft et altijd gedaan via mn installatie cd

1. Je hebt dus geen SATA harde schijf (schijven) met RAID-controllers? Heb je de
adviezen van "Bork" en "vanzwam uitgevoerd? Heb je een merk PC? Zo ja, wat zei de helpdesk?

2. Je hebt al vaker Windows opnieuw geinstalleerd? Weet je nog wat de reden was?

NB. Heb je de pagina op deze website http://support.microsoft.com/kb/324103/nl
goed gelezen? Opstartsectorvirus of Problemen met Apparaatstuurprogramma's of
Hardwareproblemen of Overige problemen? Heb je zelf een idee waardoor je problem is ontstaan als je die mogelijke oorzaken doorleest? (Jij ken t je PC het beste en weet wat er eerder al eens fout is gegaan.)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan