Blauw scherm na inpluggen USB memory stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenrose

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Berichten
318
Zodra ik mijn memory usb stick in mijn usb poort plug krijg ik direct een blauw scherm in beeld.
Op dit blauwe scherm staat onder andere:

Physical Memory Dump
Win32k.sys

Waarschijnlijk dus een geheugenprobleem?
Ik krijg dit blauwe scherm alleen als ik de USB stick erin doe.

Kan het ermee te maken hebben dat ik SP2 geinstalleerd heb? Ik had het hiervoor namelijk nooit.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Heb je deze stick al eens op een andere computer uitgeprobeerd.
 
Ik heb er zelf geen problemen mee. Ik heb er ook SP2 op staan. In welk opzicht bedoel je geheugen problemen?
 
Dat geeft dat blauwe scherm weer.

Memory dump. Dus vandaar de concusie geheugen probleem.

Heeft iemand nog tips/ideeën?
 
hallo??

Kom op mensen!
Iemand moet dit toch wel weten? :)
 
De meest succesvolle oplossing die ik tegenkom op het internet, is de geheugentimings in de bios iets trager zetten.
 
Bedankt voor je reactie.
Hoe kan ik die lager zetten?

Enig idee hoe het dan kan dat dit een probleem van de laatste tijd is en er nooit iets veranderd is in het bios?
 
Hoe dat in jou bios moet is afhankelijk van het merk en type bios (moederbord) wat jij hebt. Vaak heet het 'dram-timings' of 'cas to ras delay' voor beiden geldt echter wel, hoe hoger de waarde des te langzamer het geheugen werkt. Stel er staat nu iets van 2-2-2 en je zou dit op 2-3-3 (of 3-3-3) zetten is dit voor het werk niet merkbaar maar het kan net die fractie zijn dat het geheugen wel stabiel blijft draaien.
Je komt ook wel de term 'WS' (wait state) tegen, stel dat deze op 0 staat en je zet deze op 1 heeft dat hetzelfde effect.


p.s. Lees de eens door voor je handtekening.
 
Laatst bewerkt:
Is er geen andere manier dan in het bios te gaan rotzooien? Ik vind dit een beetje link. Ik heb ook nooit iets in het bios aangepast.

Verder is het alleen zodra ik de memory stick erin steek.
Dus ik denk dat er een conflict is met de memorystick en xp ofzo??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan