Blauw Scherm na Instal SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net met opstarten Blauw scherm even gewacht pc start door dan bij berichten op windows normaal starten geklikt weer blauw scherm dit tot 4 maal toe, toen starte pc normaal op.

Maar ik heb een nieuwe SSD van 120 GB erbij gekocht ga die Over een week (ben FF weg) gebruiken voor een Clean Instal (gebruik de andere SDD voor opslag) en de drivers instaleren die ik van de bijgeleverde DVD van het moederbord heb gekregen.Dan maak ik een Backup van de C schijf en ga dan eerst enkele dagen kijken wat de pc dan doet. Dan ga ik met een tussenperiode een voor een de Nieuwe drivers instaleren kijken wat er dan gebeurd.

Ik mag/hoop dat de nu aanwezige drivers dan ook weg zijn?

Veel gelezen de laatste paar dagen en vond dit je weet maar nooit of het hier aan ligt

Controle alignment in Windows
Vertrouwt u het niet helemaal en wilt u weten of uw partitie aligned is? Het is eenvoudig om te achterhalen of de partities op een SSD aligned zijn. Klik op Start, tik in het zoekveld de opdracht msinfo32 en druk op Enter. Selecteer in de linkerkolom Onderdelen / Opslag / Schijven. Zoek vervolgens het getal achter Startoffset van partitie op en deel dit door 4096. De uitkomst moet een heel getal zijn, zonder cijfers achter de komma. Is de startoffset bijvoorbeeld 1.048.576, dan deelt u 1048576 door 4096. De uitkomst is 256, een heel getal.

Bij mij is dit getal 105.906.176 gedeeld door 4096 = 2,585,5998

Een niet geallignde SSD zorgt enkel voor trage prestaties, zou niet voor crashes moeten zorgen. Overigens is dit niet mogelijk met de schone installatie die je hebt gedaan. Windows 7 en hoger installatiemediums maken namelijk altijd een allignde partitie aan ;)

een vraag voordat ik met de nieuwe instalatie begin op die nieuwe SSD kan ik die vooraf op de PC aansluiten en Formateren of of is dat niet nodig en doet hij dat tijdens de instalatie

gewoon tijdens de installatie doen, niet nodig om dat van te voren te doen.

volgende week doe ik een nieuwe clean instal op de nieuwe 120GB SSD

Met 1 partitie staat de alignement altijd goed en als je tijdens een installatie van windows 7 gaat partitioneren krijg je een extra 100mb partitie, indien je die niet wilt hoef je alleen te formatteren bij de installatie of bij een nieuwe schijf idd eerst een partitie in ntfs aanmaken.

Maar goed, een nieuwe SSD veroorzaakt geen BSOD's en ook niet een verkeerde alignement en een gekloonde W7 ook niet.
Het is een windows probleem, indien de hardware dan blijf het bij de initialisatie van de hardware hangen en dat gebeurt niet.

http://www.resplendence.com/whocrashed
Op de eventuele BSOD 0x00000000 code te achterhalen.

Laatst bewerkt:
heb eerst Intel Management Engine Interface geinstaleerd opnieuw opgestart alles ok.
Toen die voor de chipset moest om instalatie af te ronden pc weer opstarten Blauw scherm.
na afronding instalatie chipset opnieuw opgestart weer blauw na op normaal opstarten te hebben geklikt weer blauw scherm en daarna een goede start zonder blauw scherm

heb die van Intel geinstaleerd opgestart en de nieuwste aangeboden driver geinstaleerd.
opgestart geen blauw scherm.
nu nog afwachten of het nu over is.
maar ga toch binnenkort opnieuw instaleren op de nieuwe SSD met de oude drivers als alles goed werkt dan een voor een de nieuwe proberen

Zou een programma zoals Driver Genius een oplossing zijn om de goede drivers te krijgen

Liever niet, maar sommige mensen vinden het wel een fijn programma. Ik geef de voorkeur aan zelf de drivers downloaden en installeren, dan weet je tenminste wat er gebeurd.

Die op de site van de moederbord of notebook bakker zijn ipp voldoende, nieuwe drivers voegen niets toe aan bestaande hardware, vind het daarom vreemd dat je een BSOD krijgt van die aangeboden Intel storage driver en niet van de nieuwere.

De driver progjes gebruik ik zelf nooit, roepen alleen maar dat je verouderde drivers hebt, so what, als ze werken zijn ze goed.
Sommige mensen denken dat je altijd de nieuwste drivers moet hebben, onzin, het is alleen een koppeling tussen hardware en de kernelonderdelen en ze versnellen niets, maar goed broodjes aap zijn lekker.

En ze willen ook geld verdienen door reclames of een pro versie van het gratis progje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan