blauw scherm na install Alcohol 120%

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo,

ik heb hier een vista laptop (HP Pavilion dv9500)

Nu heb ik getracht het programma Alcohol 120% erop te zetten. Tijdens de installatie gaf hij ongeveer aan dat hij het stuurprogramma niet kon ondersteunen. Toen klikte ik iets van, toch installeren en kreeg vervolgens een heel kort blauw scherm.

Nadat ik hem opnieuw opstartte, gaf hij weer dezelfde melding. Hoe kan ik dit nu oplossen? Het heeft zoiezo te maken met die stuurprogramma, waarschijnlijk van de optische drive.
Opstarten in veilige modus lukt ook niet.

Bvd,
Jos

tja toch dwars zijn heb zijn gevolgen.
maar als je in save mode kan komen kan je daar proberen het programma tw verwijderen.

kun je behalve dat programma, windows wel normaal opstarten?

zo niet, probeer je systeem eens op te starten met ubuntu.
hier kan je gratis een iso bestand downloaden of de cd's gratis thuis laten bezorgen
https://shipit.ubuntu.com/ :thumb:
als je deze hebt (duurde bij mij ongeveer 5 dagen) kun je Alcohol 120% verwijderen en misschien dat windows dan wel weer normaal opstart

Hallo,

dank aan de snelle reacties.

Virtuosa, aan zo'n antwoord heb ik natuurlijk vrij weinig. Ik heb medegedeelt dat ik niet in de safe mode kan komen. Vraag iets beter lezen misschien.

Ik ga dat programma even downloaden, branden en opstarten. Kijken of het gaat lukken.

Hallo,

dank aan de snelle reacties.

Virtuosa, aan zo'n antwoord heb ik natuurlijk vrij weinig. Ik heb medegedeelt dat ik niet in de safe mode kan komen. Vraag iets beter lezen misschien.

Ik ga dat programma even downloaden, branden en opstarten. Kijken of het gaat lukken.

owkee:thumb:

Het is via ubuntu niet gelukt. Het programma alcohol 120% stond niet bij de lijst 'geinstalleerde applicaties'.

Gelukkig heb ik de HP herstel functie gevonden, en daar kon ik de computer terug brengen naar een oude status. Wist niet dat dat via HP ook kon. Misschien ook leuk te weten voor jullie.

Dank

Ik heb zelf een laptop van Acer 5920 met Vista Home Premium, Core2 Duo, en hoe kan ik erachter komen wat de helpfunctie daarvan is?

Ik heb zelf een laptop van Acer 5920 met Vista Home Premium, Core2 Duo, en hoe kan ik erachter komen wat de helpfunctie daarvan is?
Je bedoelt de herstelfunctie?
Volgens mij brengt alt-F10 tijdens opstarten, de Acer weer in dezelfde toestand zoals toen hij de winkel verliet.
Je bent dan wel al je nadien opgeslagen bestanden kwijt.
Vraag het anders eens bij: Acer helpdesk. 0900-2020 767 (10 ct/min).

Er zijn natuurlijk ook minder heftige mogelijkheden zoals: gebruik van install/recovery/repair-schijf.

Laatst bewerkt:
Ik zou het natuurlijk ook kunnen proberen doormiddel van een reparatie met de vista installatiedvd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan