blauw scherm na installatie van vga driver Intel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinJM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een probleem, als ik windows namelijk opstart, komt er een blauw scherm.
De foutcode is:
Code:
0x0000007B (0xFFFFF880009A9928, 0xFFFFFFFFC0000034, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)

Zoiets heb ik een tijdje terug ook gehad (andere foutcode), maar toen kwam het door een virus. Toen heb ik mijn computer terug gezet naar fabrieksinstellingen. Daarom wilde ik nu ook mijn vga-driver updaten.

Op de site van de fabrikant van mijn computer stonden 2 vga drivers. Omdat k niet wist welke ik nodig had, heb ik ze allebij gestart. Toen de vga-driver van Intel (andere was van ATI) gedownload was, heb ik die gestart.
Toen ik daarna mijn computer eventjes in slaapstand had gezet (vga-driver update van Intel was klaar) en weer "opstartte" uit slaatstand, kwam hij eerst met een melding waarvan ik niet meer weet wat de keuzes waren... Hierna is het blauwe scherm gekomen.

Daarna heb ik geprobeerd om hem in veilige modus te starten en te herstellen en geprobeerd via een dual-boot Ubuntu drivers "uit te schakelen" door ze een andere naam te geven, maar helaas werkte dit allemaal niet. Ook kon ik niks op internet vinden wat mij kon helpen. Ook heb ik logboekregistratie gebruikt, de inhoud van het ntbtlog bestandje was dit: http://tryoutsite.comuf.com/ntbtlog.html

Computer: Acer laptop 7740G
Processor: Intel i3
Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 5470

Ik kan nu dus niet meer in windows, maar nog wel via een dual-boot Ubuntu bij alle bestanden.

Weet iemand hoe dit op te lossen is??

Alvast bedankt, M:thumb:

Hallo Martin,

In je mail geef je zelf al aan dat je een videokaart hebt van ATI, dan moet je natuurlijk ook de drivers van ATI hebben, niet die van intel.
Dit is hetzelfde als dat je op je fiets een ketting legt van een motor, dat gaat ook niet werken.
Dus drivers van Intel eraf gooien en die van ATI installeren.

Groetjes Jan

Als je de computer opstart meervoudig F8 indrukken.
Hierna krijg je een aantal opties waarbij je het beste even in "veilige modus met netwerkmogelijkheden" kan starten.

Wanneer je dit hebt gedaan bij configuratiescherm de Intel drivers verwijderen. en dan even rebooten het liefst weer in "veilige modus met netwerk" voor de zekerheid en dan vervolgens van de website van ATi/AMD de drivers downloaden en installeren.

Succes ermee!

Ik kan ook niet meer in windows via veilige modus (ook niet met netwerk), maar weet iemand misschien wat de naam is van die intel drivers, dan kan ik ze er wel af gooien...

Thx, M:thumb:

Ja dat ligt er helemaal welke driver.

Normaal gewijs komt deze op je Lokaal Station en dan in het mapje Intel. Maar het is niet geadviseerd dit handmatig te verwijderen aangezien er ook nog veel registry instellingen weg moeten.

Hoi,
Je kint nog proberen via systeemherstel de laatste werkende configuratie te laden, kun je dit ook niet meer, helpt alleen een nieuw installatie nog.

Groet Jan

Laatste configuratie werkt niet:confused:
En als ik system restore gebruik komt hij ook met een foutmelding:
Code:
unsuspected error (0x8000fff)

Iemand nog een idee???

@Janlubd:

Ik heb geen disks om opnieuw te installeren, ideeën??

THX, M:thumb:

Hoi,
Heb je geen backup of image of herstelpartitie of cd's ? Dan kun je alleen maar in een hoekje gaan zitten en je voor de kop slaan dat je zo dom bent geweest om geen voorzorgs maatregelen te nemen.... Misschien een leer voor de volgende keer...

Groet Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan